معاون وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد

سال ۹۴؛ سال خروج مسکن از رکود

کدخبر: ۱۱۲۶۷۷
حامد مظاهریان معتقد است: در بخش مسکن در یک شیب ملایم خروج از رکود قرار گرفته‌ایم و اگر همین شیب ملایم برای سرمایه گذاری ادامه داشته باشد، می‌توانیم رشدی پایدار را شاهد باشیم.
سال ۹۴؛ سال خروج مسکن از رکود

به گزارش اقتصادنیوز، از حدود دو ماه گذشته تاکنون معاون وزیر راه وشهرسازی از بهبود وضعیت بازار مسکن خبرداد و گفت که وضعیت بازار مسکن در سال آینده از سال جاری بهتر می شود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اکنون نیز در آخرین ماه سال و با اعلام جزئیات طرح مسکن اجتماعی برای اقشار نیازمند، اظهار کرد: به مرور در یک شیب ملایم خروج از رکود قرار گرفته‌ایم؛ از آن‌جایی که در اردیبهشت ماه بیشترین تعداد مبایعه‌نامه‌ها امضا می‌شود به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در مسکن نیز افزایش یابد که در این شرایط تعداد بیشتری مسکن ساخته خواهد شد و افراد بیشتری شاغل می‌شوند؛ با این شرایط امیدواریم سال آینده سال خروج مسکن از رکود باشد ولی به هیچ وجه جهش قیمتی برای سال آینده پیش بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده اگر رکود در مسکن طولانی شود شاهد جهش و افزایش قیمت خواهیم بود. اگر رکود ادامه داشته باشد و تمایلی برای ساخت و ساز وجود نداشته باشد عرضه مسکن کاهش و تقاضا افزایش می‌یابد و در این شرایط شاهد جهش قیمتی هستیم اما اگر همین شیب ملایم برای سرمایه گذاری ادامه داشته باشد می‌توانیم رشدی پایدار را شاهد باشیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در این باره به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هم گفته است که بازار مسکن تحت تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی قرار دارد. دولت وظیفه نظارت و برنامه‌ریزی دارد که در همین راستا و به منظور خروج از رکود باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری را صادر کنیم؛ رفتارهای بخش مسکن به گونه‌ای است که در زمان رکود کمتر ساخت و ساز انجام می‌شود اما با افزایش قیمت سرمایه‌ها سرریز می‌شوند بنابراین دولت در دوران رکود با اختصاص ۳۰۰ هزار وام بافت فرسوده و ۲۰۰ هزار وام روستایی در سال و اکنون ساخت مسکن اجتماعی در جهت افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز حمایت می‌کند. به همین پیش‌بینی می شود زمانی که واحدها ساخته می‌شوند پاسخگوی نیاز باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید