رویترز به نقل از یک مقام رسمی در حاشیه مذاکرات

دیپلمات غربی: باید کار را تمام کنیم

کدخبر: ۱۱۴۲۵۵
نزدیک به یک هفته است که ایران با ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین در تلاش برای شکست بن بست مذاکرات بوده اند اما اختلافات در پژوهش‌های غنی‌سازی اورانیوم و سرعت لغو تحریم‌ها باقی است.
دیپلمات غربی: باید کار را تمام کنیم
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رویترز؛ نزدیک به یک هفته است که ایران با ایالات متحده، بریتانیا،  فرانسه، آلمان، روسیه و چین در تلاش برای شکست بن بست مذاکرات بوده اند اما اختلافات در پژوهش‌های غنی‌سازی اورانیوم و سرعت لغو تحریم‌ها تهدیدی است که می‌تواند دستیابی به توافق برای پایان دادن به بن بست 12 ساله بین غرب و و ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور را با مشکل رو به رو سازد.

 در صورت انجام این توافق احتمال وقوع جنگ دیگری در خاورمیانه کاهش می‌یابد. یک مقام رسمی در حاشیه مذاکرات به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفت: «ما باید این کار را تمام کنیم، تنها چند ساعت وقت داریم که به چارچوب توافق برسیم یا بهتر بگویم کار در حال حاضر به شدت در حال مشکل و مشکل‌تر شدن است.»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به CNN گفت: «هنوز هم بر سر مسائل، مشکلاتی باقی است، ما در حال حاضر سخت مشغول هستیم تا این مشکلات را حل کنیم و این تلاش ها تا شب ادامه خواهد داشت.»

هر دو ایران و شش طرف مذاکره در حال بررسی موارد مورد اختلاف هستند. مقامات غربی می گویند که تهران به تازگی از پیشنهاد قبلی مبنی بر انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده به روسیه مخالفت کرده است. اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: پیش از این هم هیچ وقت توافق قطعی بر حمل و نقل اورانیوم به خارج از مرزهای ایران صورت نگرفته بود و گزینه‌های دیگری هم برای حل این موضوع مطرح است.

مقامات نزدیک به مذاکره کنندگان گفته اند کاهش غنای ذخایر اورانیومی در ایران نیز یک گزینه است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید