عباس آخوندی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز پاسخ داد

بازارها پس از توافق هسته‌ای چه وضعیتی پیدا می‌کنند؟

کدخبر: ۱۱۴۳۱۰
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توافق هسته ای قطعی شده، اما زمان اعلام آن نامشخص است، گفت: پیش‌بینی شوکی کوتاه‌مدت بر بازارها را داریم، اما توانایی کنترل آن در مجموعه دولت وجود دارد؛ بنابراین نگران خاصی در این مورد وجود ندارد.
بازارها پس از توافق هسته‌ای چه وضعیتی پیدا می‌کنند؟

وزیر راه وشهرسازی در گفت‌و‌گو با اقتصاد نیوز گفت: دولت برای مواجهه با هر شرایطی پس از توافق نهایی هسته‌ای آماده است. توافق یک اتفاق سیاسی مهم است و طبیعی است که بر اقتصاد اثر می‌گذارد اما دولت با تدبیر و تعقل درباره شوک‌های آنی برنامه ریزی کرده است.

عباس آخوندی با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای قطعی شده، اما زمان اعلام آن نامشخص است گفت: پیش بینی شوک کوتاه مدت بر بازار‌ها را داریم اما توانایی کنترل آن در مجموعه دولت وجود دارد بنابراین نگران خاصی در این مورد وجود ندارد.

وی افزود: توان مردم درباره تحلیل‌گری مسائل اقتصادی افزایش یافته و در عین حال اعتماد مردم به توانایی دولت بزرگ‌ترین پشتوانه سیاست گذاری است که خوشبختانه در بالا‌ترین سطح وجود دارد.

عباس آخوندی بابیان اینکه شوک‌های احتمالی به بازار‌ها قطعا کوتاه مدت است، گفت: توافق هسته‌ای اثر طولانی مدت بر بازار مسکن دارد؛ اما ممکن است به صورت موقت باعث تغییر استراتژی بازیگران بازارهای دیگر از جمله ارز و سهام شود اما از آنجا که دولت برنامه ریزی لازم را دارد، احتمالا نوسان دراین بازار‌ها کوتاه مدت و مقطعی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید