رئیس اتاق ایران پیشنهاد داد

با هشتگ و هرچه دم دست دارید، اقتصاد ایران را معرفی کنید

کدخبر: ۱۴۵۱۱۲
رئیس اتاق ایران که همراه با وزیر امور خارجه و هیأتی متشکل از فعالان بخش خصوصی به کشورهای اروپایی سفر کرده،در تازه ترین پست تلگرامی اش پیشنهاد «نهضت هشتگ#» برای معرفی دوباره اقتصاد ایران را مطرح کرده است.
با هشتگ و هرچه دم دست دارید، اقتصاد ایران را معرفی کنید

به گزارش اقتصاد نیوز، محسن جلال پور که در اینستاگرام و تلگرام به شدت فعال است در تازه ترین پست تلگرام در کانال اش نوشت:
در روزهای گذشته به هرشهر و دیاری که رفتیم، با پرسش های فراوانی مواجه می شدیم. این جاست که جای خالی منابع انگلیسی برای معرفی دوباره ایران را به خوبی احساس می کنیم. کاش هرکس که دلش برای کشورش می تپد، با هر ابزاری که می تواند،اقتصاد ایران را دوباره به دنیا معرفی کند.اگر می توانید با #هشتگ در اینستاگرام موج ایجاد کنید.در فیس بوک.در وبلاگ ها و در شبکه های اجتماعی. ایران فعلی نیاز به معرفی دوباره دارد.

ما در روزهای گذشته به پرسش های زیادی در مورد تجارت دوباره با ايران پاسخ دادیم.حضور دکتر ظریف هم باعث شد این معرفی دوباره،بیشتر به چشم بیاید اما این شرح حال، نیاز به یک نهضت ملی دارد. نظیر کمپین های موفقی که درباره تحریم صورت گرفت.امیدوارم اتاق ها،تشکل ها و نهادهای بخش خصوصی پیشگام نهضتی برای معرفی دوباره ایران شوند.

کمپین های موفق درباره اقتصاد ایران
محسن جلال پور در پست تازه اش به کمپین های موفق در زمینه تحریم اشاره کرده است. منظور او کدام کمپین است؟

کمپین ضد‌تحریم را گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد شکل دادند.کمپینی که با حمایت سرشناس ترین اقتصاددانان ایران همراه شد و موج بزرگی ایجاد کرد.در ادامه راه،هنرمندان،سیاسیون و فعالان اجتماعی نیز به این جنبش پیوستند. حتی کسانی که روزهای اول به دیده تردید به این حرکت می‌نگریستند بعدها کاملاً همراه شدند.
کمپین مورد اشاره در سه سطح کار را دنبال کرد. سطح اول عمومی ‌کردن این موضوع بود. با این حرکت، بدنه اجتماعی پذیرفت که در کنار دولت نسبت به اعمال تحریم‌ها اعتراض کند.

هدف دوم کمپین، همراهی نخبگان و برخی اقدامات حقوقی، رسانه‌ای، نامه‌نگاری به نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و... بود. در همین راستا،نامه های زیادی به نهادهای بین المللی نوشته شد.

هدف سوم «کمپین نه به تحریم» همکاری با برخی نهادهای مدنی بین‌المللی برای تاثیر‌گذاری بر افکار عمومی و فشار به سیاستمداران در جهت تغییر رفتارهای سیاسی بود. کوشش‌های ایجاد شده بدان نقطه رسید که بسیاری از رسانه های معتبرجهان،به پوشش اخبار کمپین پرداختند و صدای اعتراض جامعه مدنی ایران به گوش جهانیان رسید.
رئیس اتاق ایران در پست تلگرامی اش از این کمپین به عنوان یک حرکت مؤثر یاد کرده و از جامعه مدنی خواسته،برای معرفی دوباره اقتصاد ایران تلاش کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید