حسن روحانی در یاسوج اعلام کرد

رشد اقتصادی بهار 4.4 درصد شد

کدخبر: ۱۴۹۸۸۹
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روزی که دولت یازدهم تشکیل شد، رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 درصد بود، گفت: ما امروز به رشد اقتصادی 4.4 درصد (در فصل بهار سال 95) رسیده‌ایم.
رشد اقتصادی بهار 4.4 درصد شد

به گزارش اقتصادنیوز، حسن روحانی که صبح امروز در سی‌امین سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده است، در جمع مردم یاسوج اظهار کرد: خوشحالم به شما مردم غیور یاسوج اعلام کنم که دیشب مرکز آمار اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سه ماهه اول سال 4.4 درصد بوده و این آمار نشان غیرت شما جوانان است.

بر اساس این گزارش، اعلام رشد اقتصادی 4.4 درصدی برای بهار 95 در شرایطی صورت می‌گیرد که نرخ رشد اقتصادی در بهار 94 تنها 0.5 درصد و در پایان سال گذشته یک درصد بود و رشد 4.4 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال می‌تواند نشانه‌ای از یک جهش بزرگ اقتصادی در سال 95 باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روزی که دولت یازدهم تشکیل شد، رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 درصد بود، گفت: امروز ما به رشد اقتصادی 4.4 درصد رسیده‌ایم.

وی با اشاره به سالروز تشکیل دولت تدبیر و امید در 24 مرداد سال 92 اظهارداشت: رسیدن رشد اقتصادی از منهای 6.8 در ابتدای تشکیل دولت به مثبت 4.4 درصد، در حالی در سایه غیرت جوانان ایرانی محقق شده که منطقه درگیر روزهای سختی است و بهای نفت نیز با سیاستهای دشمنان و بدخواهان ملت، به کمتر از یک چهارم کاهش یافته است.

روحانی خطاب به ملت بزرگ ایران، گفت: دشمنان به دست و پای ایران عزیز؛ این دلیر بزرگ تاریخ زنجیر تحریم بسته بودند، اما شما مردم با ایستادگی خود ، زنجیرهای تحریم را شکستید. ما نه با شعار بلکه با اراده، ایستادگی، حمایت و اطاعت از مقام معظم رهبری به دشمنان نشان دادیم که نمی‌توانند چیزی را بر مردم این سرزمین تحمیل کنند.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: امروز برخلاف اراده دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی، نفت را به هر مقدار که بخواهیم به جهان صادر می‌کنیم و کشتی‌های ایرانی با بیمه که در سال‌های گذشته تحت تحریم قرار داشت، در سرتاسر جهان در کنار بندرگاه‌های بزرگ، پهلو می‌گیرند.

روحانی افزود: امروز حلقه های زنجیر‌ی که برای عدم ارتباط بین بانک‌های ایرانی و خارجی ایجاد شده بود در هم شکسته شده و در دولت تدبیر و امید 350 هیأت اقتصادی و 160 هیأت سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند.

روحانی تأکید کرد: امروز ملت بزرگ ایران، شاد و مسرور است و در برابر دشمنان این سرزمین، ایستادگی کرده و خواهد کرد و همانطور که این دولت تورم را تک‌رقمی کرد، با حمایت مردم رونق را نیز به اقتصاد کشور، برخواهد گرداند.

رئیس شورای اقتصاد، شغل مناسب برای جوانان تحصیلکرده ایران متناسب با علم، دانش و تخصص آنان را یکی از اهداف بلند دولت و ملت دانست و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که در خانه‌ای جوانی بیکار بماند و این کار شدنی است و راه اینکه جوانان با افتخار زندگی کنند ، این است که اقتصاد را به حرکت در آوریم.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایستادگی 30 ماهه ملت در برابر قدرت‌های بزرگ و افتخارآفرینی دیپلمات‌های کشور در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام، اظهارداشت: امروز صهیونیست‌ها و یک یا دو کشور کودک‌صفت در جنوب کشور از این پیروزی ملت ناراحت و عصبانی هستند، اما ملت ایران با ایستادگی، وحدت، اتحاد و همچنین پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توانست پیروزی بزرگ سیاسی و تاریخی را به ارمغان آورد تا شرایط برای اقتصاد و رشد اقتصادی آماده شود.

روحانی با بیان اینکه برجام برای به حرکت در آوردن شرایط اقتصادی کشور بود تا ملت بزرگ و دانشمندان ایران بتوانند برای کشور رونق اقتصادی ایجاد کنند، افزود: خوش‌بینی به برجام به معنای خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست. ما به برجام خوش‌بین بوده اما به آمریکا بدبین هستیم.

رئیس شورای اقتصاد با اشاره به آماده شدن شرایط کشور برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: امروز اعلام می‌کنم که 82 تفاهم‌نامه و قرارداد با کشورهای خارجی در بخش صنعت امضاء شده و اجرای 29 قرارداد نیز آغاز شده است.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: هر یک از این قراردادها 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد و بعد از آن شرایط را برای جذب نسل جوان آماده می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید