ارزش معاملات 25 درصد کاهش یافت

افت اندک بیت کوین و اتریوم

کدخبر: ۵۵۰۳۹۹
اقتصادنیوز: پس از ثبت یک رشد خوب، امروز بیت کوین و اتریوم افت کوچکی داشته اند. البته ارزش معاملات همچنان بالاست.
افت اندک بیت کوین و اتریوم

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین در آستانه ورود به کانال 23000 دلار قرار دارد اما فعلا این اتفاق رخ نداده است. بزرگ ترین ارز دیجیتال که اخیرا رشد خوبی داشته، امروز کمی منفی است.

بیت کوین هم اکنون با افت کمتر از نیم درصد، در حدود قیمت 22800 دلار معامله می شود. ارزش معاملات روزانه بیت کوین 32 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 440 میلیارد دلار است. بیت کوین در مقیاس هفتگی 10 درصد رشد کرده است.

با وجود رشد اخیر بیت کوین، شرکت سرمایه گذاری «ون اک» به عنوان یکی از شرکت های فعال در بازار ارزهای دیجیتال پیش بینی کرده که قیمت بیت کوین در 3 ماه ابتدایی سال 2023 احتمالا تا نرخ 12 هزار دلار هم کاهش خواهد یافت. دلیل این پیش بینی از سوی شرکت ون اک، احتمال تقویت دوباره شاخص دلار است که این موضوع می تواند منجر به کاهش قیمت رمز ارزها شود.

البته فعلا بازار وضعیت خوبی دارد و با رسیدن شاخص ترس و طمع به عدد 53، دیگر ترس در بازار وجود ندارد و احساسات معامله گران وارد محدوده خنثی شده است.

اتریوم چند؟

اتریوم هم امروز منفی است اما افت بیشتری نسبت به بیت کوین داشته. بزرگ ترین آلت کوین بازار با افت حدود 1.5 درصدی در حدود قیمت 1620 دلار معامله می شود. اتریوم در مقیاس هفتگی رشد 6 درصدی داشته که بازده مناسبی محسوب می شود.

طی 24 ساعت گذشته حدود 8 میلیارد دلار معامله در این آلت کوین انجام شده و ارزش بازار آن نیز هم اکنون 199 میلیارد دلار است.

آپتوس همچنان رشد می کند

با وجود منفی بودن بیت کوین، امروز اکثر آلت کوین ها مثبت هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار، آپتوس با رشد 10 درصدی بیشترین رشد قیمت را دارد. نیر پروتکل هم 8 درصد رشد کرده است. ایپ کوین و فایل کوین هم نمادهای مثبت 7 درصدی امروز هستند که بازدهی خوبی به خریداران دیروز داده اند.

اما در فهرست نمادهای منفی، هیچ کدام از نمادها حتی به میزان 2 درصد هم افت نکرده اند. دسنترالند، هدرا و کوانت که منفی ترین نمادهای امروز هستند، افتی بین 1.5 الی 2 درصد داشته اند.

در مقیاس هفتگی، آپتوس با رشد 76 درصدی بهترین وضعیت را در فهرست 50 ارز برتر بازار دارد. هدرا هم طی این مدت 39 درصد رشد کرده و پس از آن، دسنترالند و سندباکس با رشدهای 26 و 25 درصدی قرار دارند. جالب اینکه در مقیاس هفتگی هیچ کدام از نمادها افت نکرده اند و همه آن ها رشد داشته اند.

ارزش معاملات 25 درصد کاهش یافت

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز هم مثل دیروز 1.04 تریلیون دلار است. ارزش معاملات هم به 50 میلیارد دلار کاهش یافته که نسبت به دیروز کاهش 25 درصدی دارد.

ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته 4 میلیارد دلار بوده و ارزش معاملات استیبل کوین ها هم عدد 44 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید