اتریوم 4 درصد رشد کرد

برگشت اندک بیت کوین پس از یک افت بزرگ/ فاجعه استیبل کوین ها در راه است؟

کدخبر: ۵۶۰۵۵۵
اقتصادنیوز: سرانجام بازار ارزهای دیجیتال هم به حرکت درآمد و طی چند روز تعطیلی در ایران، نوسانات زیادی در رمز ارزها اتفاق افتاد.
برگشت اندک بیت کوین پس از یک افت بزرگ/ فاجعه استیبل کوین ها در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز، هفته گذشته بیت کوین در 4 روز متوالی در یک محدوده قیمتی بسیار کوچک نوسان می کرد و مشخص بود که بازار به دنبال محرکی برای نوسانات زیاد است. بالاخره در روز چهارشنبه بازار حرکت خود را با سرعتی کم آغاز کرد و در روز پنجشنبه با سرعتی زیاد به سمت پایین رفت.

عصر روز جمعه قیمت بیت کوین به کمتر از 16700 دلار هم رسید اما با انتشار آمار جدید از نرخ بیکاری آمریکا، بخشی از افت قیمت بیت کوین جبران شد.

امروز هم قیمت بیت کوین مثبت است و با رشد 3 درصدی نسبت به دیروز، این ارز دیجیتال در محدوده 20300 دلار معامله می شود. با وجود این رشد 3 درصدی، عملکرد هفتگی و ماهانه بیت کوین منفی شده است و طی مدت یک هفته گذشته این ارز دیجیتال 9 درصد افت کرده و در مقیاس ماهانه نیز افت 11 درصدی داشته است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 39 میلیارد دلار بوده که رشد چشمگیری در ارزش معاملات نسبت به چند روز گذشته مشاهده می شود. ارزش بازار بیت کوین هم 389 میلیارد دلار است.

اتریوم 4 درصد رشد کرد

اتریوم امروز مثل بیت کوین مثبت است و با افزایش قیمت 4 درصدی، در حدود قیمت 1440 دلار معامله می شود. اتریوم دیروز به قیمت کمتر از 1380 دلار هم رسیده بود که حالا بخشی از این افت جبران شده است.

این آلت کوین در مقیاس هفتگی 8 درصد کاهش قیمت داشته و در مقیاس ماهانه 12 درصد افت کرده است. ارزش معاملات اتریوم امروز 15 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 175 میلیارد دلار است.

فاجعه استیبل کوین ها در راه است؟

اتفاق بدی که امروز رخ داده، کاهش قیمت دو استیبل کوین مطرح بازار است. استیبل کوین ها به عنوان ارزهای پایدار، باید همیشه قیمتی ثابت و معادل یک دلار داشته باشند. از این ارزهای پایدار به عنوان پول موجود در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می شود و نقش دلار را در مبادلات این بازار دارند.

اما امروز دو استیبل کوین USD Coin و Dai به ترتیب 8 و 6 درصد افت کرده اند که این تهدیدی بزرگ برای بازار محسوب می شود. دفعه قبل که یکی از استیبل کوین ها (UST) پیوند خود را با دلار از دست داد، اتفاقات ناگواری در کل بازار ارزهای دیجیتال رخ داد و باعث شکست کل پروژه ترا شد که این موضوع، سقوط تمام بازار را به دنبال داشت. حالا باید دید آیا از دست رفتن پیوند این دو استیبل کوین با دلار، منجر به اتفاقات منفی در بازار می شود یا نه.

امروز تعدادی از آلت کوین ها هم قیمت منفی دارند که البته باید گفت تعداد نمادهای مثبت، بیشتر از تعداد منفی ها است. بیشترین رشد قیمت امروز را کوانت با رشد 10 درصدی دارد. سولانا و هدرا هم با رشد 7 درصدی از نمادهای پربازده امروز محسوب می شوند.

ارزش معاملات به 100 میلیارد دلار رسید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با رشد 2.5 درصدی به 939 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم با 38 درصد رشد به 100 میلیارد دلار رسیده که مدت ها بود ارزش بازار چنین عددی را تجربه نکرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید