رشد درآمد هوآوی زیر سایه کرونا و تحریم؛

غولِ چینی از اپل و سامسونگ جلو زد

کدخبر: ۳۶۹۰۴۰
هوآوی در سایه شیوع بیماری همه‌گیر کرونا پس از تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده تلفن‌های هوشمند در جهان، حالا برای یک فصل دیگر نیز رشد درآمد را تجربه کرد.
غولِ چینی از اپل و سامسونگ جلو زد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فورچون، فشارهای ناشی از شیوع همه گیری بیماری کووید-۱۹ و تحریم های ایالات متحده آمریکا، شرکت هوآوی را دچار کاهش در رشد درآمد کرده است. با این وجود کماکان به نظر می‌رسد رقیبی سفت و سخت‌ برای سامسونگ و دیگران، خصوصا در بازار تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود.

این شرکت چینی در بیانیه‌ای آمار خود را برای سه فصل اول سال اعلام کرده است و گفته: در طول سه فصل اول سال ۲۰۲۰، آمار تجاری هواوی توانسته است انتظارات این شرکت را برآورده کند.

رشد ۹.۹ درصدی درآمدهای غول چینی

در ۹ ماه اول سال، درآمد غول فناوری چینی نسبت به سال گذشته ۹.۹ درصد افزایش یافته و به ۹۸ میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش هوآوی، حاشیه سود خالص شرکت نیز برابر با ۸ درصد بوده است. اما این همه اطلاعاتی است که هوآوی ارائه داده و از گزارش تقسیم درآمد بخش‌های مختلف بالعکس گزارش سه ماهه دوم خودداری کرده است.

هوآوی در آمار سه ماهه سوم خود در سال گذشته، افزایش ۲۶ درصدی فروش تلفن‌های هوشمند و رشد اکوسیستم خدمات موبایل هوآوی را بعنوان آلترناتیوی برای اندروید ستوده بود. شرکت هوآوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده دیگر به سیستم عامل اندروید که در مالکیت شرکت گوگل است، دسترسی ندارد.


این مطلب را هم بخوانید؛

حمله تاریخی هوآوی به اندروید /اکوسیستم ۱+۸+N؛ ایده انقلابی هوآوی


هوآوی که عرضه سری جدید پرچمداران تلفن همراه خود یعنی میت ۴۰ (Mate 40) را از روز پنجشنبه آغاز کرده است، امسال در هیچ یک از گزارش‌های ۳ ماهه خود به فروش گوشی‌های هوشمند اشاره‌ای نکرده است. سخنگوی هواوی در پاسخ به این سوال که چرا آمار فروش تلفن‌های هوشمند را در گزارش ۳ ماهه سوم خود نیاورده است گفت: «هوآوی جزئیات مربوط به عملکرد تجاری شرکت را به موقع اعلام خواهد کرد.»

Ma4L3FZscafV

هوآوی رهبر بازار تلفن‌های هوشمند

طبق گزارش شرکت تحقیقات بازار کانالیس (Canalys)، هوآوی در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ رهبر جهانی فروش تلفن‌های هوشمند بود و این اولین بار در طول یک دهه گذشته است که رتبه اول در اختیار اپل یا سامسونگ قرار نداشت.

این نقطه عطف چشمگیر نشان دهنده کاهش جهانی فروش تلفن‌های هوشمند در میانه همه گیری بود. طبق گزارش کانالیس، در ۳ ماهه دوم فروش تلفن‌های هوشمند هوآوی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ حدود ۵ درصد کاهش یافته است. این شرکت در بازار داخلی خود در چین ۸ درصد رشد فروش داشت، اما در فروش بین المللی شاهد کاهشی ۲۷ درصدی بود.

سامسونگ که بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند جهان در سه ماهه اول سال جاری بود با کاهش ۳۰ درصدی فروش طی فصل دوم در سطح جهانی روبرو شد و جای خود را به هوآوی واگذار کرد. اما اکنون که تحریم‌ها و فشارهای ایالات متحده بر روی شرکت‌های آمریکایی تامین کننده قطعات نیمه هادی افزایش یافته، توانایی هوآوی در حفظ برتری خود نامشخص است.

با ممنوع شدن ارائه خدمات شرکت‌های فناوری ایالات متحده به تلفن‌های هوشمند چینی، Mate 40 اولین تلفنی بود که از زمان قطع دسترسی هوآوی به نیمه هادی‌های پیشرفته شرکت‌های آمریکایی عرضه شد. این احتمالا آخرین گوشی هوشمندی است که از چیپ‌ست‌های پیشرفته Kirin هوآوی استفاده می‌کند.

به طور کل، رشد درآمد این ابرشرکت چینی کند شده است. سال گذشته، هوآوی از افزایش درآمد۲۴.۴ درصدی در سه ماهه اول خود خبر داده بود، در حالی که طی سال جاری در مدت مشابه رشد درآمد این شرکت ۹.۹ درصد بود. حاشیه سود شرکت در سه ماهه اول سال گذشته نیز ۸.۷ درصد بود که کمی بیشتر از میزان آن در سال جاری است.

ezgif.com-webp-to-jpg(10)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید