همکاری آمازون و خودروسازی بی‌ام‌و کلید خورد؛

هوش‌مصنوعی در خدمت غول‌خودروسازی

کدخبر: ۳۷۸۰۳۰
غول خودروسازی آلمان با همکاری بازوی خدمات اینترنتی شرکت آمازون یعنی آمازون وب سرویس یک مرکز داده ابری را راه‌اندازی می‌کند که قرار است از آن برای پیش بینی تقاضا مصرف کننده استفاده شود.
هوش‌مصنوعی در خدمت غول‌خودروسازی

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از خبرگزاری رویترز، غول خودروسازی آلمانی بی‌ام‌و یک مرکز داده را با همکاری بخش رایانش ابری آمازون ایجاد کرده است و این خودروساز نیز به جمع شرکت‌های بزرگی پیوست که این روزها به طور فزاینده‌ای از اَبَر داده‌ها برای افزایش کارایی استفاده می کنند.

کای دمترودر، معاون بخش تحول داده‌های شرکت بی‌ام‌او گفت: «ما می‌خواهیم از شرکتی با تصمیمات دل به خواهی و بر پایه شهود، تبدیل به شرکتی با تصمیمات داده محور شویم. ما چند صد دانشمند حوزه داده‌ها در بی‌ام‌و داریم، اما هدف اصلی این است که داده‌ها برای همگان در دسترس باشد.»


بیشتر بخوانید؛

 خیز بی‌ام‌و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید


این مدیر ارشد خودروساز آلمانی تاکید کرد که مرکز داده ابری بی‌ام‌و ارزش خود را وقتی اثبات کرد که با همه گیری بیماری کووید-۱۹  تولید خودرو در فصل بهار به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. اما حالا با کمک داده‌های شرکت آمازون وب سرویس، بی‌ام‌و قادر خواهد بود که مشکلات و ایرادات تمام کارخانه‌های خود را تحت نظر داشته باشد.

دمترودر با اشاره به اهمیت مرکز داده‌ها عنوان کرد: «این کاملا واضح است که اگر همه داده‌ها را در اختیار داشته باشیم، خواهیم توانست تا بلافاصله از آن‌ها برای پاسخ به بحران‌ها استفاده کنیم.»

gYm5vQN12cR8

بی‌ام‌و به دنبال پیش بینی تقاضا مصرف کننده

شرکت‌های بی‌ام‌و (BMW) و آمازون وب سرویس (AWS) از سال ۲۰۱۵ همکاری خود را آغاز کردند و طی یک سال و نیم گذشته به طور مشترک بر روی توسعه مرکز داده‌های خودروساز آلمانی متمرکز بوده‌اند. همچنین بیش از ۵ هزار کارمند و کارگر بی‌ام‌او نیز برای استفاده بهتر از داده‌ها، تحت آموزش استفاده از فناوری‌های آمازون وب سرویس قرار خواهند گرفت.

این مرکز با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری دست به پیش‌بینی تقاضای مصرف کننده برای خودروهای بی‌ام‌و خواهد زد تا خودروساز آلمانی بتواند مناسب‌ترین قطعات را از تامین کنندگان خود سفارش دهد، تطابق محصولات با مقررات بازارهای مختلف را بررسی کند و نیازهای ضروری برای طراحی خودروهای جدید را به طور کاملا خودکار بررسی کند.

مطابق پیش‌بینی‌هایی که برپایه بررسی‌های صورت گرفته از سوی شرکت تحقیقات بازار مارکتس اند مارکتس (MarketsandMarkets) اعلام شده است، انتظار می‌رود تا بازار جهانی خدمات ذخیره‌سازی ابری از ۵۰.۱ میلیارد دلار در سال۲۰۲۰ با رشدی چشمگیر به ۱۳۷.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ برسد.

هفته گذشته نیز شرکت بلک‌بری کانادا (BlackBerry) و آمازون وب سرویس (AWS)، مشترکا اعلام کردند که یک پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر فضای ابری ابداع خواهند کرد که هدف آن کمک به استاندارد سازی داده‌های خودروسازان و تامین‌کنندگان آنان است.

19fGnwAnR6Yj

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید