دنیای دیوانه وار تجارت ارز "آلتکوین"

بیت کوین را فراموش کنید

کدخبر: ۳۹۱۵۶۱
اقتصادنیوز :‌برخی کارشناسان بر این باورند بازارهای ارز دیجیتالی توهمی است که به طور واقعی پول برای مردم می آورد.
بیت کوین را فراموش کنید

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی نت، برخی فعالان بازار هستند که به ارزهای دیجیتالی و سودهایی که از این طریق بدست می آید اعتمادی ندارند. حالا یکی از نمونه اتفاق ها را در زیر می خوانید.

صبح شنبه بود و آدام احساس جسارت می کرد.او شب گذشته در یک تجارت به تنهایی هزاران دلار درآمد کسب کرده بود و احساس خوشبختی می کرد. اما آدام در در بازار جهانی نزداک معامله نمی کرد ، سهام گیم استاپ را پمپاژ نمی کرد یا در یک شرکت تازه وارد سرمایه گذاری نمی کرد. او سرمایه گذاری 2500 دلار را در  ارز رمزنگاری شده ای به نام DeTrade کرده بود.

سرمایه گذاری امنی به نظر می رسید. آدام از تیم توسعه سکه در LinkedIn (لینکدین سایت معتبر کاری و اشنایی با موارد کار) تحقیق کرده بود و ویدئویی از مدیرعامل آن را مشاهده می کرد که نقشه راهی برای آینده سکه در نظر داشت. یک خبری که در یاهو منتشر شده است ، این بود که فناوری DeTrade  را به اندازه کافی پیشرفته برای برهم زدن ارز رمزنگاری شده معرفی کرد.

با تشکر از ارزآوری بالقوه 50هزار دلار بیت کوین که به طور تقریبی ارزش آن در دو ماه 3 برابر شده است ، ارز رمزنگاری شده دوباره به زینت بازگشت. اما در حالی که برای بسیاری از افراد بیت کوین مترادف با ارز رمزپایه است ،اما بیت کوین آن چیزی نیست که معامله گران رمزنگاری مانند آدام به آن علاقه مند هستند. این ارز در پایین بیت کوین و اتریوم ، ارز شناخته شده یک دنیای زیرین عجیب از ارزهای رمزپایه مختلف است.

ارز "آلتکوین"، در اصل ارزهای رمزنگاری شده از سهام پنی هستند. و آنها دیوانه وار در حال رشد هستند. بیت کوین به تازگی ارزش خود را سه برابر کرده است ، اما بسیاری از آلتکوین ها در طی چند روز 30 ، 40 یا 50 بار انفجار قیمت داشته است. مشهورترین آن Dogecoin است که اخیرا به لطف ترکیبی قوی از سایت ردیت و مدیرعامل تسلا ایلان ماسک مورد توجه قرار گرفت ، اما هزاران آلتکوین وجود دارد و یک غار از عجایب رمزنگاری را تشکیل می دهد. غنایم ممکن است زندگی را تغییر دهند ، اما در اطراف هر گوشه تله هایی وجود دارد. ثروت را می توان در چند ثانیه ساخت و از دست داد. افراد منفی و کلاهبرداران در همه جا وجود دارد ، در هر مرحله معامله گران در معرض کلاهبرداری هستند.

نمونه: ورود آدام به تجارت

 فناوری مورد تبلیغ واقعی نبود. هیچ چیز در مورد این پروژه نبود. معامله گری ، برای همه اهداف ، وجود نداشت. نمایه های LinkedIn جعلی بودند و فیلم مدیرعامل آن جعلی عمیق است که با هوش مصنوعی ایجاد شده است. کلاهبرداری بود کسانی که پشت آن بودند و در دنیای غیرقانونی رمزنگاری فعالیت می کردند ، ناپدید شدند. آدام 2500 دلار خود را از دست داد. در کل ، کسانی که پشت این کلاهبرداری بودند حدود 2 میلیون دلار درآمد کسب کردند.

آدام می گوید ، فقط یک روز منظم و بازی با altcoins او را دچار ضرر کرد.

بیت کوین

شوخی میلیون دلاری

آدام در سپتامبر وارد ارز رمزنگاری شد. وقتی صحبت می کردیم ، به نظر می رسید که او سالها تجارت را به دو ماه محدود کرده است. او 4000 دلار سرمایه گذاشت و در روزها آن را از دست داد. سپس او 3000 دلار را به 90هزار دلار تبدیل کرد. پس از برداشت یک سوم آن و سپس از دست دادن بیش از یک سوم دیگر ، اکنون حدود 20هزار دلار در رمزنگاری داشت.

در هفته های اخیر آدام معاملات طوفانی را مشاهده کرده بود. یک نفر در دو موقعیت مختلف موفق شد 2000 دلار به بیش از 40هزار دلار برساند ، اما هر دو بار همه را به خاطر کلاهبرداری از دست داد. دیگری 150 دلار در یک سکه گذاشت و در مدت 15 دقیقه پول خود را دو برابر کرد. نتیجه مناسب و معقول ، اما اگر فقط یک روز بیشتر صبر می کرد 150 دلار او به 28000 دلار تبدیل می شد.

اما با وجود اشتیاق جامعه ، یک مشکل کوچک وجود دارد. در حال حاضر ارزهای رمزپایه در واقع کاری را پیش نمی برند.سرمایه گذاری در سهام به معنای تعیین ارزش آن است - بر اساس عواملی مانند رقابت ، ریسک ها و مهمتر از همه تولید سود - و سپس قرار دادن پول برای سهام کم ارزش است. اگر سایر سرمایه گذاران شما را دنبال کنند ، سهام با افزایش روبرو می شود و به شما فرصتی برای سود بردن می دهد.

ارز رمزنگاری شده ، حدس و گمان ها را به استراتوسفر می برد. در بیشتر موارد ، ارز رمزنگاری شده یک حدس و گمان محض است. مردم در حال سرمایه گذاری در فناوری هستند که هیچ چیزی تولید نمی کند و هیچ کاربرد عملی ندارد. در حال نوشتن این مقاله ، سکه ای به نام Meme به قیمت 517 دلار فروخته می شود. این کمی بیش از چهار برابر قیمت یک سهم اپل است. Doge  سکه ای که پس از زبان عامیانه اینترنتی «سگ» به بازار عرضه شد ، در اوایل این ماه پس از توییت یک فرد مشهور در مورد آن ، ارزش آن دو برابر شد. پس از تسویه حساب قیمت ، هنگامی که سایت ردیت خواست آن را به GameStop ارز رمزپایه تبدیل کند ، یک بار دیگر گران شد.

این عدم ارتباط بین قیمت و هدف باعث شده است که بسیاری از کارشناسان بدبین باشند.دیوید جرارد یکی از این افراد بدبین است. او از سال 2013 که بیت کوین برای اولین بار به 1000 دلار رسید علاقه مند شد و از آن زمان تاکنون دو کتاب در زمینه ارز رمزنگاری شده نوشت. بیشترین تمرکز او بر روی Libra ، تلاش سرنوشت ساز فیس بوک برای ارز دیجیتالی است.

او طی تماس اسکایپ به من گفت: « نیروی محرکه بیت کوین و ارز رمزپایه هیچ ارتباطی با فناوری ندارد. همه چیز در مورد فرصتی است که افراد ممکن است به طور رایگان ثروتمند شوند. همه اینها در مورد روانشناسی طرح های سریع ثروتمند شدن است.»

در طول سالهای کار خود به عنوان مدیر سیستم های فناوری اطلاعات ، کار جرارد بررسی فناوری جدید و تشخیص اینکه چه چیزی مفید است و چه چیزی نیست، او به من گفت ارز رمزنگاری شده مفید نیست.

او گفت: «بیت کوین» به دلیل ناکارآمدترین شبکه پرداخت در تاریخ بشر ، برق کل کشور را استفاده می کند.جرارد می گوید تنها کاری که می توانید با بیت کوین انجام دهید خرید و فروش آن است. او حتی در مورد altcoins سخت گیرتر است.

واوی گفت: « آنها به طور کامل چیزهای بی فایده ای هستند. حتی با توجه به استانداردهای بیت کوین ، آلتکوین ها بی فایده هستند.»این به طور دقیق همان چیزی است که آنها را بسیار جذاب کرده است. به نظر می رسد ، تنها کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که متقاضیان اینترنت را برای موفقیت خودشان شرط بندی کنند. اما این امر افراد متوسط را قادر می سازد تا ثروتمند شوند. یادتان هست سکه میم که قبلاً ذکر کردم؟ با قیمت 2.72 دلار درج شد و یک ماه بعد با بیش از 2000 دلار به بالاترین قیمت خود رسید.

تصور کنید از یک سکه شوخی اینترنتی میلیونر می شوید.

واقعی یا قانونی؟

هنگامی که بیت کوین در ماه دسامبر به 40000 دلار رسید ، این موجب علاقه برای آینده رمز ارزها بود. برای افراد مشکوک ، قله بالاتر فقط به معنای سقوط شدیدتر است.

بیت کوین

جرارد درباره ارز رمزنگاری شده گفت: « من فکر می کنم که آنها به طور فزاینده ای تنظیم می شوند و کمتر و کمتر جالب می شوند.»

برای آدام ، DeTrade  در حقیقت پایان خوشی داشت. یکی از قربانیان متضرر کلاهبرداری ، فراداده های deepfake را که برای ردیابی عاملان استفاده کرده است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. پس از اندکی نام بردن و نامفهوم سازی، پول پس داده شد.

این بازگشت 2500 دلاری غیرمنتظره معادل چند هفته پرداخت بسیار مهم بود. زمان مناسب نیز: تا زمانی که آدام به آن دست یافت ، معامله بدی مشاهده کرد که اوراق بهادار رمزگذاری شده او از 10،000 دلار به 2،000 دلار کاهش می یابد.آدام به من گفت که فقط یک روز دیگر با تجارت آلت کوینز را نشان می دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید