اثر" تینکر بل در بازار ارز دیجتالی

تله نقدینگی در مسیر حرکت بیت کوین

کدخبر: ۴۰۱۲۳۸
در حالی که بسیاری اعتقاد دارند آینده قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجتالی صعودی است یک بانک سرمایه گذار از ظهور پدیده ای جدید برای قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجتالی خبر می دهد.
تله نقدینگی در مسیر حرکت بیت کوین

به گزارش اقتصاد نیوز، ارزهای دیجتالی نسبت به سال قبل جهش بزرگی را تجربه کرده اند قیمت بیت کوین در ابتدای 1400 نسبت به ابتدای سال 1399 شمسی بیش از 10 برابر شد. سایر ارزهای دیجتالی نیز رشد قیمت داشتند. در سال گذشته شمسی سرمایه گذاران مهمی چون ایلان ماسک خریدار بیت کوین شدند و برخی شرکت ها ارز دیجتالی را به عنوان ابزار پرداخت قبول کردند.

ورود این سرمایه گذاران که به سرمایه گذاران نهادی مشهور هستند موجب شد بیت کوین بیش از قبل در کانون توجه سرمایه گذاران خرد  قرار بگیرد و رکورد قیمت بیت کوین بارها جابجا شود. اما به تازگی دویچه بانک که یک بانک تخصصی در حوزه سرمایه گذاری است نظر جدیدی درباره آینده بازار ارزهای دیجتالی  ارائه کرده است.

960x0

پیش بینی آینده قیمت بیت کوین

دویچه بانک اعتقاد دارد رشد قیمت بیت کوین در ماه های اخیر تحت تاثیر "اثر Tinkerbell" رخ داده است ، به این معنی که هرچه افراد بیشتری معتقد باشند قیمت بیت کوین افزایش می یابد،احتمال وقوع آن بیشتر خواهد شد.

دویچه بانک اعتقاد دارد: "بازیکنان بزرگی که بیت کوین خرید و فروش می کنند قدرت مانور قابل توجهی در بازار دارند. تا زمانی که مدیران دارایی و شرکت ها به در حضور بازار ادامه دهند ، قیمت بیت کوین می تواند به رشد خود ادامه دهد.اما این حضور تا چه زمانی می تواند ادامه داشته باشد؟ دویچه بانک با اشاره به محدود بودن حجم بیت کوین به یک عدد مشخص می گوید: بحث واقعی این است که آیا افزایش ارزش به تنهایی می تواند دلیل کافی برای پذیرش بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی باشد ، یا اینکه جذب  نقدینگی  مانعی در برابر رشد قیمت این ارز دیجتالی است."به گفته دویچه بانک ، بحث عدم جذب نقدینگی در ادامه مسیر باعث می شود روند رشد قیمت بیت کوین برای ماه های آینده بسیار ناپایدار باشد. از نظر این بانک وقتی عرضه بیت کوین محدود شود نمی توان از طریق معامله بیت کوین های موجود در بازار نقدینگی زیادی جذب کرد و ورود پول محدود خواهد شد. 

قیمت بیت کوین امروز

تردید ها درباره بیت کوین همزمان شد با فاصله گرفتن قیمت آن از مرز رویایی 60 هزار دلار. بیت کوین چند هفته قبل این مرز را فتح کرد اما قادر به حفظ آن نشد.در ابتدای نیمه دوم روز جاری قیمت بیت کوین به زیر 55 هزار دلار رسید. هر بیت کوین عصر روز سه شنبه سوم فروردین به 54 هزار و 300 دلار رسید. مرز 55 هزار سطح روانی مهمی در این بازار حساب می آید. پس از این که رئیس فدرال رزرو درباره ارزش بیت کوین به عنوان یک پشتوانه تردید وارد کار قیمت ها در بازار ارز دیجتالی نزولی شد. با این وجود خوش بینی نسبت به صعود قیمت بیت کوین در آینده هنوز بالا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید