شخصیت تان را به ربات منتقل کنید!

رؤیای ایلان ماسک برای ساخت دنیایی با «ربات های انسان نما»

کدخبر: ۴۸۵۰۵۷
ایلان ماسک امید زیادی به آینده ای با ربات های انسان نما دارد.
رؤیای ایلان ماسک برای ساخت دنیایی با «ربات های انسان نما»

براساس گزارش اقتصادنیوز، ایلان ماسک گفت: «ربات‌های انسان‌نما در حال ساخت و تبدیل به واقعیت هستند. سرعت پیشرفت هوش مصنوعی بسیار سریع است.»

ماسک ایده خود را در جریان گفتگوی اخیر با ماتیاس دوپفنر، مدیر عامل شرکت مادر اینسایدر، اکسل اسپرینگر، در کارخانه تسلا در فرمونت کالیفرنیا به اشتراک گذاشت.

او در مورد استفاده های بالقوه Optimus، ربات انسان نما که تسلا در حال ساخت است، صحبت کرد.

مدیر عامل تسلا گفت: Optimus یک هدف کلی است، نوعی ربات کارگری است. نقش اولیه آن باید در کارهایی باشد که تکراری، خسته کننده یا خطرناک هستند. کارهایی که مردم نمی خواهند انجام دهند. وقتی از ماسک پرسیده شد که آیا Optimus می‌تواند در زندگی روزمره افراد مانند دست داشتن در کارهای خانه حضور داشته باشد، موافقت کرد و گفت که این یک «انسان‌نمای متمرکز عمومی» است.

او گفت که فکر می کند این امکان وجود دارد که روزی افراد بتوانند ظرفیت های مغز خود را در Optimus  بارگذاری کنند.

او گفت: «ما می‌توانیم چیزهایی را از خودمان در ربات بارگذاری کنیم که معتقدیم خودمان را منحصر به فرد می‌کند. حالا، البته، اگر دیگر در بدن خودمان، قطعاً تفاوت خواهد داشت، اما تا آنجایی که شخصیت‌مان را حفظ کنیم، فکر می‌کنم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

ماسک همچنین در مورد طراحی دوپا بودن این ربات صحبت کرد.

او گفت: «بشریت جهان را طوری طراحی کرده است که با یک انسان نما دوپا با دو دست و ده انگشت ارتباط برقرار کند. بنابراین اگر می‌خواهید رباتی داشته باشید و بتوانید کارهایی را انجام دهید که انسان‌ها می‌توانند انجام دهند، باید تقریباً به همان اندازه و شکل و توانایی باشد.»

ماسک گفت که فکر می‌کند تسلا امسال «چیزی بسیار خوب در سطح اولیه» خواهد داشت و ممکن است «حداقل تولید» را در اواخر سال 2023 داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید