کالیفرنیا قانون جدید وضع می کند

ورود کامیون های خودران به جاده های عمومی

کدخبر: ۵۰۷۷۱۵
کالیفرنیا از سال 2019 اجازه آزمایش وسایل نقلیه خودران کوچکتر را در جاده های عمومی داده است، اما وسایل نقلیه با وزن بیش از 10001 پوند همچنان ممنوع است.
ورود کامیون های خودران به جاده های عمومی

به گزارش اقتصادنیوز، گروهی از توسعه دهندگان وسایل نقلیه خودران، قانونگذاران کالیفرنیا را تحت فشار قرار داده اند تا یک فرآیند نظارتی را معرفی کنند که در نهایت به کامیون های خودران در جاده های عمومی اجازه تردد می دهد.

سی و پنج رهبر خودروهای خودمختار از جمله Waymo، Uber، Volvo و Aurora هفته گذشته نامه ای سرگشاده خطاب به فرماندار کالیفرنیا Gavin Newsom امضا کردند و استدلال کردند که اگر کالیفرنیا به زودی اجازه آزمایش کامیون های خودران در جاده های عمومی را ندهد، ممکن است مزیت رقابتی خود را از دست بدهد.

در حالی که کالیفرنیا از سال 2019 اجازه آزمایش وسایل نقلیه کوچکتر و خودران در جاده های عمومی را داده است، خودروهای نیمه کامیون و وسایل حمل و نقل با وزن بیش از 10001 پوند همچنان ممنوع هستند.

کالیفرنیا به دو دلیل به عنوان یک میدان آزمایشی مهم برای وسایل نقلیه خودران شناخته می شود: این ایالت نه تنها یک مرکز نوآوری برای فناوری خودران است، بلکه مرکز چندین بزرگراه است که چندین مسیر اصلی باربری بین کشوری را به هم متصل می کند.

برنامه های کالیفرنیا برای اجازه حمل و نقل خودران هنوز نامشخص است. سخنگوی DMV کالیفرنیا در ایمیلی می نویسد: "DMV قصد دارد با گشت بزرگراه کالیفرنیا برای ایجاد مقرراتی در مورد وسایل نقلیه خودران با وزن بیش از 10001 پوند همکاری کند، اما یک جدول زمانی برای این فرآیند قوانین تعیین نکرده است."

SelfDrivingTrucks_header-1080x675

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید