یک استارت‌آپ آلمانی وارد میدان رقابت شد؛

Sion EV؛ یک خودروی خورشیدی متفاوت

کدخبر: ۵۱۱۰۱۰
Sion یک هاچ بک جمع و جور، پنج در و مناسب برای خانواده است که با قیمت 25,126 یورو (25,628 دلار در تبدیل امروز) به فروش می رسد.
Sion EV؛ یک خودروی خورشیدی متفاوت

به گزارش اقتصادنیوز، سونو موتورز این هفته از طرح تولید نهایی  Sion EV، یک وسیله نقلیه الکتریکی خورشیدی که از زمان راه اندازی استارت آپ مستقر در مونیخ در سال 2016 در حال ساخت است، رونمایی کرد.

یک راه طولانی و پر دست انداز برای سونو موتورز بود، سفری که شامل چند کمپین سرمایه گذاری جمعی، تقریباً ورشکستگی و اولین حضور در بورس نزدک به عنوان یک شرکت سهامی عام بود.

سونو قصد دارد تحویل Sion را در نیمه دوم سال 2023 به مشتریان آلمان، اتریش و سوئیس آغاز کند. این شرکت راهنمایی در مورد اینکه چه تعداد Sions در سال آینده تحویل خواهد شد ارائه نکرد. به گفته سخنگوی شرکت، تنها معیاری که این شرکت به اشتراک گذاشته است این است که انتظار دارد سالانه 43هزار Sion  با ظرفیت تولید 257هزار در طی هفت سال تولید کند.

sono-motors-1

با این حال، حتی استارت‌آپ‌های برقی که از بودجه خوبی برخوردار هستند، اخیراً برای تولید مشکل داشته‌اند. سونو از زمان عرضه عمومی در نوامبر سال گذشته مجبور به مبارزه با طیف وسیعی از چالش‌ها شده است، از کاهش شدید قیمت سهام گرفته تا تغییر شرکای تولیدی.

مسیر آن به سمت تولید و تحویل شاید با توجه به عدم اطمینان بازار و زنجیره تامین کنونی پر از دست‌انداز باشد.

Sion یک هاچ بک جمع و جور، پنج در و مناسب برای خانواده است که با قیمت 25,126 یورو (25,628 دلار در تبدیل امروز) به فروش می رسد. پوسته بیرونی آن از 456 نیم سلول خورشیدی یکپارچه تشکیل شده است که انرژی خورشید را جمع آوری کرده و در سفرهای کوتاهتر خودکفایی می کند.

البته، این وسیله نقلیه همچنان از یک شارژر سنتی برای سوخت‌گیری استفاده می‌کند، اما به گفته این شرکت، تغذیه قطره‌ای ثابت خورشید برای مراقبت از بیشتر رفت و آمدهای شهری کافی باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید