در مراسم Far Out رونمایی شد؛

چهار مدل جدید آیفون ۱۴ را بشناسید +عکس

کدخبر: ۵۲۰۳۷۶
اپل در مراسمی که Far Out نام داشت، مدلهای جدید آیفون، ساعت هوشمند و ایرپاد را معرفی کرد.
چهار مدل جدید آیفون ۱۴ را بشناسید +عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اپل چهار مدل جدید آیفون شامل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که قادرند در شرایط اضطراری از طریق ماهواره، درخواست کمک ارسال کنند را روز چهارشنبه در مراسمی در مقر مرکزی این شرکت رونمایی کرد.

مدل های جدید آمدند

اپل روز چهارشنبه در مراسمی که Far Out نام داشت، مدلهای جدید آیفون، ساعت هوشمند و ایرپاد را معرفی کرد. مدلهای آیفون ۱۴ استاندارد، شبیه مدلهای آیفون ۱۳ هستند که سال گذشته معرفی شدند اما تنها تفاوت آنها، حذف مدل مینی و افزوده شدن مدلی با صفحه نمایش بزرگتر ۶.۷ اینچ است.

چهار مدل جدید آیفون ۱۴ اپل معرفی شد

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی با یک سنسور بزرگتر دارند و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جلوی گوشی، سیستم اتوفوکوس جدیدی برای گرفتن عکسهای سلفی بهتر و سریعتر دارد.

اکثر ارتقاهای صورت گرفته در آیفون، مربوط به لاین پیشرفته پرو است. مدلهای پرو، یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به همراه یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی دارند. همچنین صفحه نمایشی دارند که مانند مدلهای اپل واچ، قادر است همیشه در حال کم مصرف بماند. به این ترتیب، گوشیهای جدید، ویجتهای حاوی اطلاعات مانند هواشناسی، تقویم، قرار ملاقات و وضعیت سهام را نشان می دهند در حالی که باقی صفحه در حالت خاموش می ماند.

مدلهای پرو همچنین پردازنده های سریع A۱۶ را دارند در حالی که مدلهای استاندارد آیفون ۱۴، از همان پردازنده قبلی A۱۵ استفاده می کنند. اپل پردازنده A۱۶ را سریعترین تراشه در یک تلفن هوشمند توصیف کرده که ۴۰ درصد سریعتر از رقیبش است.

بهبودهای صورت گرفته در دوربین آیفون ۱۴، شامل حالت جدیدی به نام اکشن برای ویدئو است که کمک می کند شاتها تثبیت شوند. همچنین گوشیهای جدید اپل از eSIM استاندارد استفاده می کنند که نیاز به سیم کارت فیزیکی را حذف می کند. آیفون ۱۴ مانند جدیدترین مدلهای اپل واچ، امکان تشخیص تصادف را دارد.

آیفون مهمترین محصول اپل مانده و حدود ۵۰ درصد از فروش این شرکت را تشکیل می دهد و به کسب درآمد بیشتر از سرویسهای مانند اپ استور و اپل تی وی پلاس کمک می کند. همچنین مشتریان را به خرید وسایل جانبی مانند ایرپاد و اپل واچ ترغیب می کند. آیفون ۱۴ توانایی اپل برای بیرون کشیدن پول از جیب مشتریانی که در مواجهه با افزایش تورم، همچنان تقاضای خریدشان حفظ شد اما از ضعف اقتصادی در امان نمانده اند را به محک خواهد گذاشت.

قیمت فروش آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار آغاز خواهد شد و برای آیفون پلاس به ۸۹۹ دلار می رسد. هر دو مدل برای پیش سفارش از ۹ سپتامبر، موجود خواهند بود. قیمت مدل آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار آغاز می شود. هر دو مدل برای پیش سفارش از ۹ سپتامبر، موجود هستند و ۱۶ سپتامبر، عرضه آنها آغاز می شود.

اپل اعلام کرد در نسل جدید آیفون سیستمی بکار رفته که در شرایط اضطراری در مناطق دورافتاده، امکان تماس با امدادگران را فراهم می کند و در بعضی شرایط، کاربران وقتی اتصال دیگری ندارند، می توانند از اپلیکیشن فایند مای (FindMy) برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود از طریق ماهواره استفاده کنند.

شرکت گلوبال استار اعلام کرد اپراتور ماهواره ای سرویس امداد اضطراری اپل خواهد بود.

شرکتهای دیگر روی قابلیت مشابه کار می کنند. ایلان ماسک، موسس شرکت اسپیس ایکس، ماه گذشته اعلام کرده بود با شرکت تی موبایل برای استفاده از ماهواره های استارلینک برای اتصال مستقیم تلفنها به اینترنت، همکاری می کند.

آیفون ۱۴ صفحه نمایش ۶.۱ اینچ و مدل آیفون ۱۴ پلاس اپل، صفحه بزرگتر ۶.۷ اینچ را دارد. مانند این مدلها، صفحه نمایش آیفون پرو در اندازه ۶.۱ اینچ و آیفون پرو مکس در اندازه ۶.۷ اینچ عرضه می شود.

چهار مدل جدید آیفون ۱۴ اپل معرفی شد

اپل همچنین مدلهای جدید اپل واچ شامل مدل جدید واچ اولترا را برای استفاده در ورزشهای سخت و غواصی، معرفی کرد.

اولترا، باطری بزرگتری دارد که در رویدادهایی مانند مسابقات سه گانه دوام دارد و قابلیتهای مقاومت حرارتی و ضد آب بهتری برای عمل در فضاهای بیرونی و همچنین ردیابی جی پی اس بهتر برای فعالیتهای ورزشی دارد.

مدلهای جدید ساعت هوشمند اپل شامل مدل ارزان ارتقا یافته به نام SE و Series ۸ Watch است که قابلیت تشخیص تصادف را داشته و عمر باطری آنها در حالت کم مصرف، ۳۶ ساعت است.

چهار مدل جدید آیفون ۱۴ اپل معرفی شد

قیمت Series ۸ با سرویس فعال اتصال به شبکه، از ۴۹۹ دلار و مدل SE با سرویس فعال اتصال به شبکه، از ۲۹۹ دلار آغاز می شود. مدل اولترا که شامل سرویس فعال اتصال به شبکه است، از قیمت ۷۹۹ دلار آغاز می شود و از ۲۳ سپتامبر موجود خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام اپل با گذشت بیش از یک ساعت از مراسم معرفی محصولات جدید این شرکت، ۰.۶ درصد صعود کرد که ضعیفتر از رشد ۱.۵ درصدی شاخص اس اند پی ۵۰۰ در معاملات چهارشنبه بو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید