ابتکار جالب گوگل برای پیشی گرفتن از رقبا در گوشی‌های هوشمند!

کدخبر: ۶۰۵۵۹۳
اقتصادنیوز: گوگل از ابتکاری جدید در حوزه گوشی‌های همراه خود بهره گرفته است.
ابتکار جالب گوگل برای پیشی گرفتن از  رقبا در گوشی‌های هوشمند!

به گزارش اقتصادنیوز شرکت گوگل برای رقابت هر چه بهتر با رقبا، از یک تکنولوژی جدید در تلفن‌های همراه هوشمند خود بهره برده که به وسیله هوش مصنوعی فعالیت می‌کند؛ اما اکنون بحث‌هایی پیرامون تبعات گسترش استفاده از این فناوری شکل گرفته است.

 

در عصر تلفن‌های همراه هوشمند، فرآیند ویرایش عکس به سرعت در حال پیشرفت است؛ از تقویت رنگ‌ها گرفته تا تغییر سطح نور.

به نوشته بی‌‎بی‌سی، اما اکنون یک ابزار جدید در گوشی‌های هوشمند که به وسیله هوش مصنوعی توسعه یافته، باعث ایجاد بحث‌هایی پیرامون تأثیرات آن بر دنیای عکاسی شده است.
 

تازه‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند شرکت گوگل موسوم به «پیکسل 8» و «پیکسل 8 پرو»، یک گام فراتر از سایر رقبای خود برداشته‌اند. این گوشی‌ها می‌توانند به وسیله هوش مصنوعی، حالت چهره در عکس‌ها را تغییر دهند.

uLGMz8RMIF35

همه ما تجربه این را داشته‌ایم که یکی از افراد حاضر در عکس‌های دسته‌جمعی به دوربین نگاه نمی‌کند یا اینکه لبخند نمی‌زند. گوشی‌های همراه گوگل اکنون می‌توانند در تصاویر شما جست‌وجو کنند و حالت‌های چهره مناسب و لبخند فرد مورد نظر را از عکس‌های قدیمی انتخاب و از آن برای ویرایش عکس‌های جدید استفاده کنند. گوگل این قابلیت را «بِست تِیک» (Best Take) نامیده است.

این ابزار جدید شرکت گوگل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد عوامل ناخواسته در عکس را جابه‌جابه کنند یا اندازه آن را تغییر دهند و با قابلیتی موسوم به «ویرایش‌گر جادویی»، جای خالی را پر کنند. این قابلیت با استفاده از «یادگیری عمیق» کار می‌کند؛ یک الگوریتم هوش مصنوعی که با توجه به محیط کلی عکس، متوجه می‌شود جای خالی باید چگونه پر شود. این الگوریتم برای انجام وظیفه فعلی خود از اطلاعات مربوط به میلیون‌ها عکسی استفاده می‌کند که پیش از این مورد بررسی قرار داده است.

معرفی این قابلیت جدید باعث شده برخی سوالاتی درباره تأثیر آن بر عکاسی داشته باشند. اکثر کارشناسان تکنولوژی، فناوری جدید هوش مصنوعی گوگل را یک اتفاق منفی توصیف کرده‌اند که باعث می‌شود اعتماد مردم به محتوای آنلاین به شکل خطرناکی از بین برود. با این حال، شرکت گوگل در پاسخ به انتقادها اعلام کرده این قابلیت چیزی را «جعل» نمی‌کند.

کیفیت دوربین و نرم‌افزار یک ویژگی مهم برای گوگل در جهت رقابت بهتر با رقبای خود از جمله شرکت‌های سامسونگ و اپل است. با وجود اینکه منتقدان نسبت به ابزار هوش مصنوعی گوگل نگران هستند، تمام آن‌ها از کیفیت تصاویر گرفته‌شده توسط جدیدترین تلفن‌های همراه این شرکت تمجید کرده‎‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید