سامانه ملی اشتغال و کسب و کار راه‌اندازی شد

کدخبر: ۳۶۹۸۷۰
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار با هدف دسترسی به آمار و اطلاعات مرتبط با عرضه و تقاضای نیروکار در کشور خبر داد.
سامانه ملی اشتغال و کسب و کار راه‌اندازی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «عیسی منصوری» درباره عملکرد سامانه ملی اشتغال گفت: اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست‌گذاران کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذینفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، در راستای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بازار کار و  اشتغال کشور، این سامانه را راه اندازی کرده است، افزود:  ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار، بانک اطلاعات بنگاه‌ها و پایگاه اطلاعات مشاغل کشوربخش‌های اصلی این سامانه است. تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار کار کشور، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست‌های اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیش‌بینی نیازها، فرصت‌ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال برای تطبیق سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در کشور (ملی و منطقه‌ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد درسن کار برای تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل کشور همراه با شرح جامع مشاغل، از جمله اهداف دیگری بود که منصوری بدان اشاره کرد.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون تصریح کرد: تولید اطلاعات، دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان بازار کار هدف غایی این سامانه است.

منصوری از همه افراد در سن کار کشور ( ۱۵ سال به بالا) شامل شاغلین، بیکاران و (خانه دار، محصل، بازنشسته، دارای درآمد بدون کار و...) و همچنین فعالان عرصه کسب و کار (کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوز) دعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به lmis.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه اطلاعات فرد و صاحب کسب و کار نزد این وزارتخانه به صورت محرمانه خواهد بود، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز توضیح داد: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام می‌کند، پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه می‌شود، مرحله سوم نیز دریافت خلاصه رزومه شغلی (گواهی شده از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی) است.

به گفته معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کاربر می‌تواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، تحصیلی و گواهی نامه‌ها را در این سامانه درج کرده و رزومه کاری خود را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه سامانه تا پایان امسال برای ثبت نام فعال است، افزود: با راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه، انتظار می‌رود از طریق انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تولید کننده آمار و اطلاعات بازار کار، سیاست‌گذاران و تصمیم سازان این بخش بتوانند تغییر و تحولات آینده بازار کار را به صورت مستمر رصد کنند.

منصوری درباره تاثیرگذاری این سامانه بر سیاست‌گذاری اشتغال نیز گفت: به منظور کاهش مشکلات موجود در نظام جمع‌آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات بازار کار، لزوم استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار کشور، پیش نیاز اصلی و اساسی برنامه ریزان و متولیان بازار کار کشور است.

  

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید