حجم صادرات ایران به کشورهای مشترک‌ المنافع در شش ماهه نخست سال

کدخبر: ۳۷۴۹۴۶
بر اساس آمارها در شش ماهه نخست امسال صادرات ایران به 13 میلیارد و 566 میلیون دلار رسید که از این میزان، 692 میلیون دلار به کشورهای مشترک‌المنافع صادر شده است.
حجم صادرات ایران به کشورهای مشترک‌ المنافع در شش ماهه نخست سال

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت؛ مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس آمارها در شش ماهه نخست امسال صادرات ایران به 13 میلیارد و 566 میلیون دلار رسید که از این میزان، 692 میلیون دلار به کشورهای مشترک‌المنافع صادر شده است.

به گزارش شاتا به نقل از سازمان توسعه تجارت، بهروز الفت با بیان این خبر افزود: از میان 12 کشور مشترک المنافع، صادرات ایران به ترتیب به کشورهای بلاروس، اوکراین، قزاقستان، روسیه، تاجیکستان و مولداوی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و به کشورهای گرجستان، ترکمنستان، ارمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و آذربایجان با کاهش روبرو بوده است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و سختگیری‌های شدید بهداشتی و مسدود شدن مرزها در برخی کشورها و اختلافات مرزی کشورهای آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ و تحریم‌های ظالمانه غرب، در کاهش صادرات کشورمان به کشورهای مشترک‌المنافع موثر بوده که امید است با رفع این مشکلات صادرات به این منطقه همانند سال‌های گذشته رونق گیرد.

کاهش 2 درصدی واردات

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا یادآور شد: واردات ایران از کشورهای مشترک المنافع در شش ماه نخست امسال حدود 811 میلیون دلار برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است و تنها واردات از روسیه و اکراین به دلیل وارد کردن اقلام اساسی کشاورزی اندکی افزایش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید