واحدهای صنعتی بازفعال شده در کشور

کدخبر: ۳۷۷۴۵۰
عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیاء و راه اندازی مجدد 991 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از ابتدای سال 1399 تا کنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.
واحدهای صنعتی بازفعال شده در کشور

به گزارش اقتصادنیوز ب ژه نقل از شاتا، اصغر مصاحب با اعلام این خبر افزود: با راه اندازی مجدد این واحدها، برای 17 هزار و 90 نفر اشتغالزایی یا تثبیت شغل شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیش از ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که حدود 9200 مورد از آن‌ها غیرفعال و راکد می‌باشند. از این رو در سال 1399، در مرحله نخست احیاء ۱۵۰۰ واحد صنعتی و در بازنگری برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی مجدد 2000 واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با بازگشت 991 واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، 66 درصد از برنامه تدوین شده برای احیاء صنایع کوچک و متوسط در سال 13۹۹ عملیاتی شده است.

مصاحب ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی احیاء ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده بیش از 63 درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

وی تصریح کرد: رشته صنایع شیمیایی با 247 واحد، فلزی با 234 واحد و غذایی با 212 واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه اندازی شده، به‌طور متوسط 18 نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیاء این واحدها بیش از 3 هزار و 35 میلیارد تومان بوده است.

مصاحب تصریح کرد: راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌ گذار جدید، تأمین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و ...، انجام شده است.

وی یادآور شد: تجربه سال‌های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال نشان می‌دهد که در شش ماهه دوم سال، عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد و امیدواریم این روند در سال 13۹۹ نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید