مهلت ۱۵ روزه برای ترخیص کالاهای اساسی از بندرعباس

کدخبر: ۳۷۹۵۸۱
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با صدور دستور قضایی برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ۱۵ روز مهلت تعیین شده است.
مهلت ۱۵ روزه  برای ترخیص کالاهای اساسی از بندرعباس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ علی صالحیبا حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان ، ضمن ارزیابی کالاهای اساسی موجود در این مجموعه ، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند ترخیص و عرضه به موقع اقلام ضروری با هدف کنترل بازار صادر کرد.

وی همچنین با حضور در انبارهای کالاهای اساسی ضمن بازدید از محموله های روغن، برنج، کود شمیایی و لاستیک خودروهای سنگین ، وضعیت اقلام دپو شده را مورد ارزیابی قرار داد.

صالحی در جریان این بازدید اظهار کرد: اداره کل استاندارد باید ظرف پانزده روز نظر خود را در مورد کالاهای اساسی، خصوصاً لاستیک ماشین آلات سنگین اعلام کند و این کالاها در مدت زمان کوتاهی ترخیص شوند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار کرد: افزایش قیمت برخی کالاها و گرانی‌های روزافزون موجب کوچک شدن سفره مردم و کاهش توان خرید کالاهای اساسی شده است که چاره اندیشی فوری در این خصوص را می طلبد.

صالحی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم کنترل گرانی ها، خاطرنشان کرد: در راستای کنترل بازار و مقابله با گرانی ها در جلسه ای با حضور مسئولین قضایی استان و مدیران دستگاه های اجرایی ، تصمیمات لازم به منظور مبارزه با قاچاق و شتاب بخشی به ترخیص کالاهای اساسی اتخاذ شده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: برای آن دسته از صاحبان کالا که اقلام وارداتی آنها در انبارها دپو شده و اقدامی در خصوص ترخیص آن انجام نمی دهند نیز مهلت پانزده روزه تعیین شده تا نسبت به ترخیص محموله هایشان اقدام کنند.

 وی یادآور شد: رویکرد مسئولین قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالاهای اساسی علی الخصوص گندم، برنج، دانه های روغنی، لاستیک خودرو، روغن و اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است.

 صالحی تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده همچنین مقرر شده است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با تأمین به موقع کامیون ها و تانکرهای مخصوص حمل روغن ، نسبت به بارگیری و انتقال محموله های روغن وارداتی از انبارها، همکاری و مشارکت فعال نماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید