از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد

آخرین وضعیت صادرات و قاچاق سیگار + جدول

کدخبر: ۳۸۱۹۱۴
آخرین وضعیت قاچاق و صادرات سیگار در اولین ماه پاییز سال جاری از رشد همزمان صادرات و قاچاق سیگار به کشور حکایت دارد.
 آخرین وضعیت صادرات و قاچاق سیگار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز، همزمانی رشد صادرات و قاچاق سیگار در شرایط ثبت شده که وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی هفت برنامه حمایتی برای تولیدکنندگان سیگار در داخل در دستور کار قرار داده است.

داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت؛ معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در کنار رشد 40 درصدی صادرات سیگار در مدت زمان مورد بررسی نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد قاچاق سیگار نیز بوده ایم.

با توجه به داده های اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی در مجموع صادرات سیگار برابر با 70 میلیون نخ سیگار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 40 درصدی صادرات در این بخش بوده ایم.

اما برآورد قاچاق سیگار نیز در مدت زمان مورد بررسی نشان دهنده آن است که در این دوره در مجموع بیش از 7 میلیارد و 580 میلیون نخ سیگار نیز از کشور قاچاق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل می توان گفت شاهد رشد برآورد قاچاق سیگار برابر با 8.9 درصد بوده است.

برآورد مصرف سیگار در بازه زمانی مورد بررسی نیز37 میلیارد و 910 میلیون نخ سیگار بوده که براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

هفت اقدام حمایتی

 اما در راستای حمایت از تولیدکنندگان تنباکو و سیگار در کشور وزارت صنعت، معدن و تجارت هفت برنامه حمایتی را در دستور کار قرار داده است این هفت اقدام شامل موارد ذیل می شود:

1- هماهنگی های لازم با مراجع ذیربط جهت تسریع در اجرایی شدن کد رهگیری (با توجه به رونمایی از طرح شناسه و کد رهگیری از محصولات دخانی(.

2-انجام محاسبات، پیگیری و ثبت امور مربوط به تعیین مبالغ حق انحصار، وصول و ایصال عوارض و حقوق دولتی و همچنین واریز آن به حساب خزانه و تهیه گزارشهای مربوطه (با توجه به وصول عواید دولت در سنوات گذشته).

3- هدایت و حمایت از کشاورزان در امر تولید محصولات دخانی و جهت تامین بخشی از مواد اولیه توتونی برای تولید کنندگان داخلی.

4- برنامه ریزی، پیگیری و مشارکت براجرای امور مربوط به پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی.

5- انجام آزمایشات میدانی بر اساس استانداردهای تعریف شده توسط آزمایشگاههای معتبر، مجهز و پیشرفته به منظور اعمال سیستم کنترل های داخلی .

6- پیگیری و تلاش در جهت تأمین به موقع مواد اولیه توتونی و غیر توتونی توسط شرکتهای تولید کننده محصولات دخانی و نظارت بر فرایند چرخه تامین و نحوه تولید آنها.

7- تدوین و ابلاغ برنامه تولید سال 99 برای شرکتهای تولید کننده محصولات دخانی وفق برنامه پیشنهادی آنها بر اساس بودجه ترسیم شده هر یک از شرکتها به منظور تحقیق حداکثری.

سیگار

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید