رشد تولید 330 بنگاه تولیدی با ارزش افزوده بالا

کدخبر: ۳۸۱۹۸۰
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: با تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی در پی ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت، تولید جان دوباره ای گرفت و در چند وقت اخیر 330 بنگاه تولیدی با ارزش افزوده بالا بیش از ۲۰ درصد رشد تولید داشته اند.
رشد تولید 330 بنگاه تولیدی با ارزش افزوده بالا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست وزیر صمت با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این مطلب، افزود: ابلاغیه‌ های جدید ستاد اقتصادی دولت، مشکلات واحدهای تولیدی را برای تامین مواد اولیه کاهش داده است و این واحدها با استفاده از تامین مواد اولیه از طریق واردات در مقابل صادرات به نتایج خوبی رسیدند.

وی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از طریق واردات را موقعیت مناسبی برای تامین مواد اولیه تولید کنندگان دانست و گفت: شرایط برای تامین مواد اولیه بخش تولید تسهیل شده است، استفاده از ارز اشخاص، ارز متقاضی و واردات در مقابل صادرات خود و دیگران این تسهیل را در شرایط سخت تحریمی را فراهم آورده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین بیان کرد: مراجعات واحدهای تولیدی برای تامین ارز کاهش یافته است چراکه تخصیص و تامین ارز در سامانه نیما رو به افزایش است.

صادقی نیارکی در خصوص تامین مواد اولیه کالاهایی که کمبود داریم، تصریح کرد: نظام سهمیه‌بندی مبتنی بر صورت‌های مالی را در این حوزه مستقر کردیم که برای توزیع عادلانه مواد اولیه بهترین سیستم می باشد و واردات برای این کالاها باید تسهیل یابد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید