کاهش قیمت روغن پالم در بازار جهانی

کدخبر: ۳۸۲۲۵۲
نگرانی از پایین آمدن تقاضای روغن پالم به ویژه در بازار چین باعث شد، تا قیمت این ماده اولیه بسیاری از صنایع غذایی کاهش یابد.
کاهش قیمت روغن پالم در بازار جهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس،د ر حالی که طی هفته‌های گذشته قیمت روغن پالم در بازار جهانی به بالاترین میزان در 8 سال گذشته رسیده بود، اما نگرانی از کاهش تقاضای چین باعث شده تا شاهد کاهش قیمت این ماده اولیه بسیاری از صنایع باشیم. از طرف دیگر، احتمالا صادرات روغن پالم به مالزی هم به همین دلایل پایین خواهد آمد.

در معاملات صبح امروز قیمت روغن پالم 1.5 درصد کاهش داشته که در واقع پایانی بود، بر سه روز روند رشد قیمت آن که از پنجشنبه هفته پیش شروع شده بود.

طی سه روز گذشته قیمت روغن پالم به بالاترین میزان از آوریل سال 2012 تاکنون رسیده بود. به هر شکل از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت روغن پالم در بازار جهانی 16 درصد رشد کرده است. 

بلومبرگ گزارش داد، البته بازار روغن پالم در شیکاگو صبح امروز را مثبت آغاز کرد، اما نگرانی از کاهش تقاضای  چین به خاطر پایین بودن سود واردات باعث شد تا بازار نتواند قیمت خود را حفظ کند.

آنیل کومار باگانی، مدیر تحقیقات موسسه سانوین هند، می‌گوید: صادرات روغن پالم به مالزی در ماه دسامبر به 1.6 میلیون تن خواهد رسید و این صادرات بالا در کنار کاهش تولید و انبارداری از جمله عواملی بوده است که در روند امروز بازار اثرگذار بوده است. 

وی می‌گوید: البته چشم بازار روی عوامل خارجی معطوف شده و حالا منتظر اخبار مربوط به اعتصاب کارگران تاسیسات صادرات دانه‌های روغنی در آرژانتین و خوش‌بینی نسبت به بهبود اوضاع شیوع کرونا در جهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید