ثبت 13 هزار واحد صنعتی در طرح تاپ

کدخبر: ۳۸۳۸۹۲
برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد با تامین امکانات مورد نیاز، امنیت و رفاه نخبگان و از طریق طرح تاپ می توان آن ها درگیر مسائل صنعت، معدن و اقتصاد کرد.
ثبت 13 هزار واحد صنعتی در طرح تاپ

به گزارش اقتصادنیوز؛ برات قبادیان در " شانزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی " در خصوص طرح ملی تاپ با بیان اینکه هر مساله راه حل علمی دارد به بیان گزارشی از عملکرد طرح تاپ یا توانمدسازی نیروی انسانی نخبه در صنعت پرداخت.

 وی با مطرح ساختن شاخص تحقیق و توسعه کشورها و شاخص پژوهشگران تمام وقت کشورهای جهان، خواهان مدیریت علمی کشور شد.

قبادیان با تاکید بر برنامه ریزی برای دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه به تشریح قوانین علمی دانشگاه در خصوص کارورزی و رساله ها در توانمندسازی دانشجویان پرداخت و گفت: پایان نامه ها و رساله ها باید برگرفته از نیاز جامعه باشد و با مدیریت دانش مسائل جامعه را حل کرده و تولید علم نیز بنماید. از سوی دیگر شعاری که سال ها با عنوان رابطه صنعت و دانشگاه داده می شد اکنون با عبور از رابطه به مرحله مشارکت عینی عملی و موثر رسیده است.

وی افزود: "اکنون دانشگاه است که جامعه و صنعت را می سازد. بنابراین در مسائل جامعه نقش اساسی و کلیدی دارد."

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: پیش از این کشور از خارج علم وارد می شده است ولی اکنون باید از سرمایه انسانی جوان خود استفاده کرده و مانع از مهاجرت نخبگان شود.

قبادیان تاکید کرد:با تامین امکانات مورد نیاز، امنیت و رفاه نخبگان و از طریق طرح تاپ می توان آن ها درگیر مسائل صنعت، معدن و اقتصاد کرد.

وی افزود:با ثبت نیازهای بنگاه ها در سامانه طرح تاپ نیازهای صنعت به صورت عنوان پایان نامه و رساله درآمده و در دانشگاه حل می گردد. از طرف دیگر دانشجویان به کسب تجربه در صنعت می پردازند و هزینه های دانشگاه ها نیز تامین می گردد. همچنین با طرح سرباز تاپ که دارای مجوز از فرمانده کل قوا است به جذب دانشجویان نخبه سرباز می پردازد.

قبادیان از قرارگیری سه گانه دولت، دانشگاه و صنعت در پلتفرم سامانه تاپ خبر داد. وی افزود در یک ماهه گذشته 13 هزار واحد صنعتی در طرح تاپ ثبت نام کرده اند و به طرح مساله و پروژه پرداخته اند. این سامانه با هدف گذاری این طرح ها عملکرد را چند برابر ساخته است.

 وی از اساتید خواست تا با تقویت همکاری خود با صنعت و حل مشکلات این بخش به ارزش آفرینی بپردازند. قبادیان راه حل ارتباط صنعت و دانشگاه را سناریوی برد برد بر مبنای اعتماد و اعتقاد متقابل دانست که در این دوره زمانی در حال شکل گیری است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید