شیوه جدید شناسایی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز

کدخبر: ۳۸۵۱۰۶
سخنگوی صنعت برق گفت: وزارت نیرو خود را برای تامین برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز متعهد می‌داند و در عین حال از همه راهکارها برای شناسایی استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق نیز بهره می‌گیرد.
شیوه جدید  شناسایی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پاون؛ مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه استفاده‌کنندگان از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز یا هر فعالیت دیگری، به حقوق مردم تجاوز می‌کنند، افزود: این گروه با سوء استفاده و افزایش مصرف، باعث بروز آسیب به شبکه برق می‌شوند. رجبی مشهدی با بیان اینکه صنعت برق مشوق‌هایی را برای کاهش هزینه‌های استفاده‌کنندگان مجاز از برق برای استخراج رمز ارز در نظر گرفته است که می‌تواند هزینه‌های آنها را بیش از 30 درصد کاهش دهد، ادامه داد: در صورتی که استخراج‌کنندگان مجاز رمز ارز از استخرهای داخلی استفاده و از سطح فوق توزیع برای این کار بهره گیرند، می‌توانند تا بیش از 30 درصد از هزینه‌های برق مصرفی خود را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت مجوز به وزارت صمت معرفی و مراحل بعدی را طی کنند، گفت: تاکنون 310 مگاوات انشعاب به صورت قانونی در اختیار فعالان حوزه ارز دیجیتال قرار گرفته و نزدیک به همین میزان مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز نیز شناسایی شده است. سخنگوی صنعت برق همچنین از هماهنگی با وزارت ارتباطات برای شناسایی استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز خبر داد و اضافه کرد: در این شرایط با استفاده از میزان مصرف اینترنت اشخاص، شرایط استخراج رمز ارز قابل تشخیص خواهد بود.  سخنگوی صنعت برق همچنین در خصوص تعرفه برق مراکز استخراج رمز ارز نیز گفت: به دلیل افزایش مصرف برق در تابستان، تعرفه استخراج ارز دیجیتال در فصل گرما حدود 2 هزار تومان است و این رقم در 8 ماه دیگر سال به حدود 500 تومان می‌رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید