وزیر صمت اعلام کرد:

ذخیره سازی مناسب کالاهای راهبردی کشور

کدخبر: ۳۹۰۳۰۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه موجودی کالاهای راهبردی بسیار مناسب است از تامین به موقع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم علیرغم همه تحریمهای ظالمانه و محدویت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا خبر داد.
ذخیره سازی مناسب کالاهای راهبردی کشور

به گزارش اقتصادنیوز ، علیرضا رزم حسینی در نشست هماهنگی آغاز طرح ویژه بازرسی و نظارت در ایام پایانی سال و نورزوز 1400، با بیان این مطلب، افزود: از لحاظ تامین کالاهای مورد نیاز مردم هیچ گونه مشکلی نداریم، کالاهای مورد نیاز در گمرکات در حال ترخیص شدن است و ثبت سفارش نیز با تامین به موقع ارز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با تامین به موقع کالاها، سودجویان نباید به سمت احتکار کالاها بروند، تصریح کرد: با این شرایط احتکار دیگر به صرفه نخواهد بود و سازمان تعزیرات حکومتی با هماهنگی سازمان حمایت و بازرسان سازمانهای صمت استانی در این حوزه برای جلوگیری از تخلفات احتمالی وارد شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اکثر محصولات تولید داخل کارخانجات در ۲ یا ۳ شیفت در حال فعالیت هستند، گفت: این فضا با وجود همه تحریم‌های ظالمانه دشمنان، امیدوارکننده است و باید تقویت شود و بهبود یابد.

تمرکز بر افزایش تولید و عرضه

رزم حسینی در ادامه بیان کرد: در حوزه خودرو، لوازم‌خانگی و برخی اقلام پوشاک به سمت قیمت های کاهنده و واقعی پیش می رویم و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی افزایش تولید و عرضه در بازار برای تنظیم قیمت‌ها تمرکز کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: تأمین به موقع کالاها در حال انجام شدن است و در همین راستا توزیع کالاها نیز باید به نحو خوب صورت گیرد که سازمان حمایت و بازرسان سازمان‌های صمت استانی این روند را به خصوص در فروشگاه‌های بزرگ باید رصد و پایش کنند.

وزیر صمت با اعلام اینکه از ظرفیت انجمن‌ها، تشکل‌ها و صنوف برای تنظیم بازار نیز استفاده می‌کنیم، گفت: همکاری خوبی میان وزارت صمت و صنوف و تشکل‌ها برای تنظیم بازار و توزیع عادلانه کالاها وجود دارند.

رزم حسینی در این خصوص تأکید کرد: انجمن ها، تشکل ها، صنوف و بخش خصوصی باید خود درگیر کار قیمت‌گذاری، نظارت و کنترل بازار باشند که با تعامل‌های به وجود آمده این موضوع در حال انجام شدن است و تا مراحل خوبی ‌نیز پیش رفته است.

نظارت مستمر در بازار 

وی با بیان اینکه بازار رها نشده است و مورد نظارت و کنترل مستمر می باشد، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که گرانفروشی و بی‌ثباتی قیمتها، مردم را در این شرایط سخت اقتصادی رنج دهد.

وزیر صمت همچنین با توجه به آغاز طرح ویژه بازرسی و نظارت در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ بیان کرد: موضوع نظارت و بازرسی ها به صورت فراگیر توسط سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استانی اعمال می‌‎شود و این نظارت بر اساس برنامه زمانبندی شده است.

تمرکز نظارت‌ها بر روی انبارها و بنکداران

رزم حسینی همچنین بر تمرکز نظارت‌ها و بازرسی ها روی انبارها و بنکداران تاکید کرد و از رسانه ها و صدا و سیما خواست تا با حوزه تنظیم بازار همراهی کنند.

وی در پایان با یادآوری شرایط ویژه تحریم های ظالمانه اقتصادی و محدودیت های ناشی از کرونا ، بیان کرد: با همه این شرایط برای تأمین کالاها مشکلی نداشتیم و دولت موفق شد در این سال‌های سخت کشور را اداره کند.

وزیر صمت تامین کالاهای سراسر کشور در این شرایط سخت را اقدامی ارزشمند و قابل افتخار توصیف کرد و از رسانه‌ها خواست تا این اقدامات را برای امیدآفرینی به اطلاع مردم برساند.

گفتنی است که در این نشست، طرح ویژه بازرسی و نظارت در ایام پایانی سال و نورزوز 1400 آغاز شد و در ارتباط ویدیو کنفرانسی، استانهای سراسر کشور به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه تنظیم بهتر بازار پرداختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید