بلومبرگ مدعی شد؛

توقیف یک نفتکش دیگر ایران توسط آمریکا

کدخبر: ۳۹۰۴۸۰
ماه گذشته خبرگزاری بلومبرگ در خبری مدعی شد که آمریکا یک نفتکش با پرچم لیبریا را به جرم حمل نفت ایران توقیف کرده، اکنون ایالات‌متحده اسنادی را به دادگاه ارائه داده و معتقد است که این نفت خام از ایران آمده است.
توقیف یک نفتکش دیگر ایران توسط آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نفت خبر، ماه گذشته خبرگزاری بلومبرگ در خبری مدعی شد که آمریکا یک نفتکش با پرچم لیبریا را به جرم حمل نفت ایران توقیف کرده، اکنون ایالات‌متحده به منظور توقیف محموله این نفتکش اسنادی را به دادگاه ارائه داده و معتقد است که این نفت خام از ایران آمده و قوانین تحریمی را زیر پا گذاشته است.

بر اساس بیانیه‌ای، وزارت دادگستری شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده برای توقیف محموله در آشیلاس با پرچم لیبریا صادر کرد. ایالات‌متحده ادعا می‌کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور مخفیانه نفت ایران را برای مشتریان خارج از کشور حمل می‌کردند.

نفتکش

در این بیانیه آمده است: «صادرکنندگان این محموله با استفاده از انتقال کشتی به کشتی، اسناد جعلی و سایر وسایل سعی در پنهان کردن صادرکننده نفت داشتند و بارنامه‌ای جعلی برای فریب مالکان آشیلاس برای بارگیری نفت موردنظر ارائه دادند.»
طبق اسناد حمل‌ونقل، حجم محموله این نفتکش بیش از ۲ میلیون بشکه است. طبق اطلاعات ردیابی جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ، این نفتکش به سمت ایالات‌متحده حرکت می‌کند و در حال حاضر در نزدیک شدن به سواحل آمریکای جنوبی است.
بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد، شرکت کپیتال شیپ منیجمنت، مالک یونانی کشتی آشیلاس، پس از آنکه احتمال داد این محموله از عراق آمده باشد، به مقامات آمریکایی اعلام کرد که احتمالا ناخودآگاه نفت خام ایران را دریافت کرده است.
قبل از اینکه جو بایدن جانشین دونالد ترامپ در ۲۰ ژانویه به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا شود، واشنگتن دستور داده بود که این کشتی توقیف و به آمریکا برود. دولت ترامپ، واشنگتن تحریم‌های ایران را تشدید کرد تا تلاش کند فروش نفت ایران را متوقف کند و به فعالیت‌های هسته‌ای خود پایان دهد.
مایکل آر شروین، وکیل دادگستری ایالات‌متحده در این بیانیه گفت: «دفتر دادستانی ایالات‌متحده در کلمبیا به اجرای قانون برای جلوگیری از صادرات نفت از جانب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس ادامه خواهد داد.» در بیانیه آمده است که ایالات‌متحده باید ادعاهای خود را در دادگاه اثبات کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید