رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد

آخرین آمار شکایت مردمی از وضعیت کالا و خدمات در دی ماه

کدخبر: ۳۹۱۴۰۳
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد؛ در دیماه امسال 21 هزار و 92 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.
آخرین آمار شکایت مردمی از وضعیت کالا و خدمات در دی ماه

به گزارش شاتا، عباس تابش با بیان این مطلب افزود: از مجموعه شکایات دریافت شده 20 هزار و 677 فقره معادل 98 درصد قابل پیگیری و 415 فقره معادل 2 درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده 5 هزار و 628 فقره معادل 26 درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۷ هزار و 921 فقره معادل 38 درصد منجر به عدم احراز تخلف و 7 هزار و 543 فقره معادل 36 درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این که از این تعداد شکایات 18 هزار و 837 فقره معادل 89 درصد مربوط به کالا بوده است، گفت: 2 هزار و 255 فقره مربوط به خدمات بوده که معادل 11 درصد شکایات می باشد.

تابش اضافه کرد: بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، روغن مایع و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری است.

دریافت 71 درصد از شکایات به صورت تلفنی

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 14 هزار و 860 فقره معادل 71 درصد به صورت تلفنی، 2 هزار و 846 فقره معادل 13 درصد به صورت حضوری و 3 هزار و 386 فقره معادل 16 درصد بصورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: مجموع شکایات دریافتی در دیماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل(22 هزار و 86 فقره) کاهش ۵ درصدی داشته است و استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، زنجان و ایلام با کاهش شکایات مواجه بودند.

تابش بیان کرد: سهم شکایت های بررسی شده متخلف و غیر متخلف از کل شکایات قابل پیگیری در دیماه امسال به میزان 64 درصد بوده که نسبت به آذرماه امسال 2 درصد کاهش داشته است.

وی در پایان اعلام کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از مجموعه شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 680 فقر منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به تعزیرات و دیگر محاکم اجتناب شده است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید