از سوی اتاق بازرگانی ایران اعلام شد

معافیت بارنامه های حمل و نقل داخلی از حق بیمه 7.8 درصدی

کدخبر: ۳۹۱۶۴۵
با پیگیری کمیسیون حقوقی و حمایت قضائی و مقرراتی، کمیسیون حمل و نقل و لجستیک و کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران، بخشنامه شماره 11 جدید سازمان تامین اجتماعی که بارنامه‌های حمل‌و‌نقل داخلی مشمول را 7.8 درصد حق بیمه می‌کرد، اصلاح شد.
معافیت بارنامه های حمل و نقل داخلی از حق بیمه 7.8 درصدی
 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ در نشست مشترک کمیسیون حقوقی و حمایت قضائی و مقرراتی، کمیسیون حمل و نقل و لجستیک و کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران موضوع بخشنامه شماره 11 جدید سازمان تامین اجتماعی بررسی شد. به موجب این بخشنامه بارنامه‌های حمل‌و‌نقل داخلی مشمول 7.8 درصد حق بیمه می‌شود. با توجه به اینکه بخشنامه موصوف در ارتباط با بند مزبور فاقد وجاهت قانونی بوده و اجرای آن موجب تحمیل هزینه بی‌مورد و غیر‌موجه به فعالان اقتصادی می‌شود.

درنهایت با پیگیری مشترک سه کمیسیون‌ مالیات، کار و تامین اجتماعی، کمیسیون حقوقی و حمایت قضائی و مقرراتی، کمیسیون حمل و نقل و لجستیک و روسای این کمیسیون‌ها محمود تولایی، احمد آتش‌هوش و حمیدعزت آبادی‌پور این بخشنامه اصلاح شده است.

محمد گورابی، مدیرکل وصول حق بیمه در نامه‌ای با موضوع اسناد هزینه کرایه حمل و نقل به مدیرعامل موسسه حسابرسی تامین اجتماعی تاکید کرده: «لازم است بازرسان دفاتر قانونی اسناد هزینه کرایه حمل در وجه اشخاص حقیقی یا بارنامه رسمی در صورت مطابقت مندرجات بارنامه با شرح و پیوست سند، و همچنین اسناد هزینه کرایه حمل در وجه بنگاه‌های باربری با اشخاص حقوقی، بدون ماهیت قرارداد مقاطعه‌کاری با صورت حساب و بارنامه رسمی را در ستون غیرمشمول کاربرگ شماره 2 طبقه‌بندی نمایند.»

 در نشست مشترک کمیسیون‌های نمایندگانی از اتاق تعاون ایران، اتاق اصناف ایران، کانون عالی کارفرمایان ایران و کانون حمل ونقل حضور داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید