گرانی شکر رکورد زد

کدخبر: ۳۹۴۲۲۶
قیمت شکر خام در بحبوحه محدود شدن عرضه و قیمت بالای انرژی که احتمالا تقاضا برای نیشکر برای تولید اتانول را افزایش می دهد، به بالاترین حد در چهار سال اخیر صعود کرده است.
گرانی شکر رکورد زد

به گزارش ایسنا، بهای معاملات شکر در نیویورک به بالاترین حد از آوریل سال ۲۰۱۷ تاکنون رسیده و در مسیر ثبت دهمین رشد ماهانه متوالی قرار دارد که طولانی ترین روند صعودی از سال ۱۹۶۱ تاکنون خواهد بود.

این افزایش قیمت با وجود پیش بینی مازاد محصول شکر در فصل زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ که معمولا در آوریل در برزیل آغاز می شود، روی داده است. بخشی از دلیل افزایش قیمتهای جهانی شکر، افزایش قیمت جهانی نفت و افزایش قیمت بنزین در برزیل – بزرگترین صادرکننده بزرگ شکر جهان - است که باعث می شود تقاضا برای اتانول تولید شده از نیشکر در این کشور افزایش پیدا کند. کاهش تولید در تایلند و اتحادیه اروپا در فصل جاری از قیمتها پشتیبانی کرده است.

برونو لیما، مدیر واحد شکر گروه استون ایکس در سائو پائولو در گزارشی اعلام کرد قیمتهای فعلی بازار شکر منعکس کننده طوفان کامل از عوامل دیگری فراتر از عوامل بنیادین این بازار هستند.

قیمت شکر خام برای تحویل در ماه مه در بازار نیویورک ۱.۸ درصد رشد کرد و به ۱۶.۸۹ سنت در هر پوند رسید و برای کل هفته هشت درصد افزایش داشت که بیشترین میزان افزایش از ژوییه است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، معاملات تحویل مارس هفته جاری منقضی می شود و معامله گران در آستانه پایان مهلت این قراردادها، قراردادهایشان را تنظیم می کنند. نرخ مازاد معاملات مارس در مقایسه با معاملات مه نشان دهنده نگرانیهای کوتاه مدت در خصوص تامین شکر است. همزمان، برزیل به زودی برداشت محصولش را آغاز می کند و هند ذخایر بزرگی برای صادرات دارد و محصول نیمکره شمالی در ماههای آینده آماده برداشت می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید