مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد خبر داد

صادرات گندله پشت چراغ قرمز سمیه

کدخبر: ۴۰۰۰۸۴
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد اعلاام کرد، یکی از اقدامات این صندوق بهره برداری از طرح گندله سازی سه چاهون بوده که عیار بالا گندله استخرجی قابلیت صادرات را برای آن ایجاد کرده که در صورت موافقت وزارت صمت و با توجه به نرخ ارز صادرات گندله استخراجی از سه چاهون در دستور کار قرار خواهد گرفت.
صادرات گندله پشت چراغ قرمز سمیه

به گزارش اقتصادنیوز، رضا مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در نشست خبری در خصوص مهم ترین طرح توسعه ای صندوق و شرکت سنگ آهن مرکزی در سال 99 گفت:  طرح 5 میلیون تنی گندله سازی سه چاهون مهمترین طرح به بهره برداری رسیده با همکاری صندوق است که اخیرا توسط رییس جمهور افتتاح شد. این طرح با سرمایه گذاری ۹۳۰۰ میلیارد تومانی محصول گندله مورد نیاز برای تهیه آهن اسفنجی را تولید خواهد کرد و سودآوری مطلوبی به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه پروژه آهن اسفنجی و کنسانتره ۲ میلیون تنی نیز از دیگر طرح های توسعه ای شرکت سنگ آهن مرکزی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در خصوص بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید نیز گفت: در این خصوص طرح های توسعه ای که ارزش افزوده مطلوبی ایجاد می کند برای صندوق از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی درادامه به ایجاد شرکت سرمایه گذاری صندوق فولاد اشاره کرد و گفت: بازنگری در راهبردها و استراتژی شرکت ها در راستای افزایش بازدهی و ارزش افزوده و بازنگری اساسی در پرتفوی صندوق از جمله اقدامات مهم بود به گونه ای که افزایش بازدهی سهام صندوق نسبت به میانگین بورس بیشتر است و ارزش پرتفوی روز صندوق 323 درصد نسبت به بهمن ماه رشد داشته است. بازدهی حاصل از سرمایه گذاری ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تقریبا ۳ برابر شده است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه به رغم کاهش اخیر در بازار سرمایه، بورس همچنان پربازده ترین بازار در ۱۰ سال گذشته بوده گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی اولین شرکت صندوق است که پذیرش ورود به بورس را اخذ کرده و در ماه های آینده سهام آن عرضه خواهد شد. شرکت زغالسنگ  پرورده طبس نیز که صندوق سهامدار آن است حدود یک ماه قبل وارد بورس شده و پس از شرکت سنگ آهن بنا داریم شرکت سرمایه گذاری صندوق را وارد بازار سرمایه نماییم.

وی افزود: در نظر داریم شرکت دخانیات را نیز وارد بورس کنیم که موجب افزایش شفافیت خواهد شد.

۷۴۰ میلیارد تومان برای همسان سازی

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: بودجه اجرای همسان سازی و متناسب سازی در سال ۱۳۹۹ به طور کامل از محل منابع داخلی صندوق تامین شد.

وی افزود: در سالهای گذشته شرایط پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد با مشکلات بسیاری همراه بود بود تا جایی که در برخی مواقع، پرداختی ها چندین ماه به تاخیر می افتاد، اما در حال حاضر شرایط بهبود یافته است.

مسرور با اشاره به پرداخت معوقات عنوان کرد: بازنشستگان از سال ۹۱ معوقاتی داشتند که با اخذ مجوز از هیات امنا و تامین منابع، اولین قسط معوقات در مرداد سال ۹۹ پرداخت و پرداخت معوقات در مهرماه به پایان رسید.

وی افزود: بار مالی ناشی از اجرای همسان سازی در سال جاری ۷۴۰ میلیارد تومان بود و علیرغم رای دیوان عدالت اداری مبنی بر دولتی بودن صندوق، بودجه لازم برای اجرای این طرح تماما از محل منابع داخلی و سود حاصل از سرمایه گذاری ها در یک سال اخیر تامین شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه با اجرای همسان سازی و افزایش سالیانه در سال ۹۹ مجموعا ۵۲ درصد به حقوق بازنشستگان افزوده شد، افزود: الگوی اجرای همسان سازی در صندوق فولاد همانند صندوق بازنشستگی کشوری و بر اساس دستورالعمل های سازمان برنامه و بودجه بود.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید