رئیس کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد:

ورود مجلس به موضوع فروش زمین کارخانه ها

کدخبر: ۴۰۹۷۸۴
کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر وضعیت کارخانه‌ها نظارت دارند، مشکلاتی مانند سوءاستفاده برخی افراد از واحدهای تولید به منظور فروش زمین‌های مرغوب این کارخانه ها احصا و در حال بررسی است.
ورود مجلس به موضوع فروش زمین کارخانه ها

  به گزارش اقتصادنیوز؛ اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به واگذاری های نادرست کارخانه ها اعلان کرد: از آنجا که شیوه واگذاری کارخانه‌ها نادرست است، در بسیاری موارد شاهد آن هستیم که خریدار پس از خصوصی‌سازی زمین کارخانه را فروخته و موجب بیکاری کارگران می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن، برخی کارخانه‌ها در مناطقی قرار دارند که ارزش زمین آن بسیار است در نتیجه خریدار به جای افزایش راندمان تولید، زمینه به تعطیلی کشاندن کارخانه و استفاده از زمین و ماشین آلات آن را فراهم می‌کند.

وی افزود: از آنجا که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر وضعیت کارخانه‌ها نظارت دارند، مشکلاتی مانند سوءاستفاده برخی افراد از این واحدهای تولید به منظور فروش زمین‌های مرغوب این کارخانه ها احصا و در حال بررسی است.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن، در این نشست تعطیلی کارخانه‌ها با هدف فروش زمین و ماشین آلات آن مطرح شد؛ در حال حاضر قوه قضاییه به دقت از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری می‌کند.کمیسیون صنایع و معادن موضوع به تعطیلی کشاندن کارخانه‌ها به منظور استفاده از زمین آنها را به دقت بررسی کرده و در جلسات آینده نیز این موضوع را با حضور دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید