شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد:

واریز 41 هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران

کدخبر: ۴۱۲۴۹۸
شرکت بازرگانی دولتی ایران با از پرداخت ۴۱ هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران در طرح خرید تضمینی گندم خبر داد و اعلام کرد: پول کشاورزانی که تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌ و فایل‌های آن‌ها به بانک ارسال شده است، پرداخت شد.
واریز 41 هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید تضمینی گندم در حال حاضر در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد در جریان است و این میزان خرید در 186 مرکز و از 66 هزار کشاورز و در قالب 202 هزار محموله خریداری شده که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته از نظر مقدار خرید 3 درصد افزایش و از نظر ارزش 2 برابرشده است.

این افزایش مقدار خرید گندم در سال‌ِجاری به دلیل شرایط اقلیمی کشور و برداشت زودتر (دو هفته ای) در مقایسه با سال گذشته اتفاق افتاده است.

همچنین ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بیش از 64 هزار میلیارد ریال است که با همت و تلاش دولت، سازمان برنامه و بودجه و سیستم بانکی، پول گندم کشاورزانی که تا تاریخ هجدهم اردیبهشت‌ماه نسبت به تحویل گندم خود به مراکز خرید اقدام کرده‌اند، اطلاعات و مشخصات آنها کامل بوده و فایل‌های آنان توسط مراکز خرید به بانک عامل ارسال شده به حساب آنان واریز شده است و تلاش می‌شود که در ادامه فصل خرید، روند پرداخت به همین شکل تداوم یافته و در حداقل زمان ممکن به حساب آنان واریز شود.

امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت ۴۰۰۰ تومان به اضافه ۱۰۰۰ تومان جایزه تحویل خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. با توجه به اضافه شدن مبلغِ جایزه‌ی تحویلِ گندم توسط دولت ( از قرار هر کیلوگرم 1000 تومان) به قیمت تضمینی قبل که 4000 تومان بود، این جایزه همچنین به کشاورزانی که پیش از تصویب جایزه ۱۰۰۰تومانی، گندم خود را تحویل داده‌اند تعلق می‌گیرد و به‌زودی به حساب همه گندمکاران واریز خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید