معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد

تشکیل 15 انجمن صنایع همگن در کشور در سال 99

کدخبر: ۴۲۱۰۹۶
تقویت و ارتقا تشکل‌های خصوصی در وزارت صمت معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی گفت: در سال گذشته، 15 انجمن صنایع همگن در استانهای آذربایجان شرقی، قزوین، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان غربی با تایید این کمیسیون تشکیل شد.
تشکیل 15 انجمن صنایع همگن در کشور در سال 99

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا؛ سعید زرندی معاون طرح و برنامه درجلسه کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی که با حضور رسولیان، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی به عنوان عضو جدید؛ سهل آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن و احسانی رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های که وزارتخانه دنبال می کند موضوع تقویت و ارتقا جایگاه تشکل های بخش خصوصی است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در تهیه برنامه ها ، تدوین سیاستها و تهیه دستورالعمل ها از نظرات همه تشکل ها و انجمن ها استفاده کردیم.

زرندی افزود: معتقدیم باید برخی از امور و تصدی های که هم اکنون در وزارتخانه انجام می شود را با اطمینان کامل به تشکل های صنعتی و معدنی واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی افزود: گرچه موانع ، مشکلات و مقاومت های هم داخل وزارتخانه و هم بیرون داریم اما این راه را با جدیت دنبال می کنیم.

وی گفت: تشکیل انجمن های تخصصی صنایع همگن در استانها اتفاق خوبی است و در نظر داریم به تشکیل انجمن های ملی صنایع همگن کمک نمایم.

معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی بر حسن اجرای انتخابات و فعالیت انجمن ها و خانه های صنعت تاکید کرد و افزود: سازمان های صنعت معدن و تجارت استانها در این خصوص موظف به اجرای کامل دستورالعمل ها و ابلاغیه های این کمیسیون می باشند.

در این جلسه، دکتر رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: به کار تشکلی و همکاری با انجمن ها معتقد هستیم و آمادگی گسترش همکاری ها و ارتباطات با انجمن های تخصصی هستیم.

وی گفت: زمینه همکاری های زیادی بین شهرکهای صنعتی و خانه های صنعت وجود دارد و که می توان آن را اجرایی کرد.

عضو کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی تاکید کرد: با تعامل و همکاری بین شرکت شهرک‌ها و انجمن ها و خانه ها، امیدواریم شاهد ارائه خدمات بهتر به تولیدکنندگان باشیم.

در این جلسه ، سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اعتماد به بخش خصوص و تشکل های تخصصی برای دولت بسیار مفید و راهگشاست.

وی گفت: در دوران مسئولیت دکتر زرندی بر کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در ارتقا تشکلها و انجمن های تخصصی بودیم.

سهل آبادی گفت: آمادگی داریم موضوعات دیگری که در کمیسیون به تایید برسد را خانه های صنعت اجرایی کنند.

رئیس خانه صنعت ایران تاکید کرد: در همه استانها ، تعامل و هماهنگی خوبی با سایر تشکل ها و فعالان بخش خصوصی داریم و امیدواریم این نگاه مثبت وزارتخانه در واگذاری تصدی ها به تشکلها در همه بخش ها هم دنبال شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید