رئیس شورای تجاری ایران و روسیه تشریح کرد:

اهداف اعضای اتحادیه اوراسیا و ایران

کدخبر: ۴۲۵۴۸۳
رئیس شورای تجاری ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تلاشها برای توسعه تجارت آزاد با ایران ادامه دارد ، گفت : ما نه تنها به دنبال ایجاد سنگ بنای تجارت آزاد با ایران هستیم بلکه ساخت خانه ای را برای توسعه تجارت آزاد با ایران مد نظر داریم .
اهداف اعضای اتحادیه اوراسیا و ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران؛ ولادیمیر اوبیدنوف رئیس شورای تجاری ایران و روسیه ، در نشست تخصصی اوراسیا که در حاشیه نمایشگاه اوراسیا تهران ۱۴۰۰ برگزار شد گفت : هدف اعضای اتحادیه اوراسیا و ایران از توسعه همکاری های اقتصادی، بهبود شرایط زندگی وافزایش رفاه برای کشورهایمان است .

وی افزود : از اینکه شرکای ایرانی با نیات خوب و حضور فعالانه خود به این عرصه ورود کرده اند بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم نمونه بیشتری از این اقدامات را در ایران شاهد باشیم .

اوبیدینوف اضافه کرد: هر ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا برای همکاری با ایران مصمم هستند و ۲طی سال که از امضای موافقتنامه تجارت آزاد می گذرد علیرغم شیوع بیماری کرونا و مشکلات موجود ، همراهی های منطقه ای آغاز و توانسته از راه های کوچک مسیر خود را برای توسعه تجارت باز کند .

وی از افزایش ۱۸ درصدی مبادلات تجاری میان ایران و روسیه خبر داد و گفت : این نتیجه نشان دهنده درک مشترک هر دو طرف برای افزایش همکاری های اقتصادی است .

رئیس شورای تجاری ایران و روسیه گفت : از اعضای اتحادیه و شورای اقتصادی اوراسیا می خواهیم مسائل باقی مانده در این حوزه را هرچه سریعتر به پایان برسانند چرا که تجار و مردم دو کشور امید زیادی به توسعه همکاری ها دارند و بر این باورند که این مسیر باعث رشد اقتصادی کشورها می شود .

اوبیدینوف تصریح کرد : البته متوجه مشکلاتی که دیگر کشور باعث به وجود آمدن شده اند هستیم و همگی به عنوان مسئولین کشورها می کوشیم تا این مشکلات را حل و با ایجاد ظرفیت های بیشتر برای تماس تجار از ظرفیت های طرف مقابل نیز استفاده کنیم .

وی با اشاره به این سیستم حمل و نقل ریلی ، حمل و نقل دریایی و ظرفیت های بنادر شرایطی هستند که به خوبی از آنها استفاده نمی شود ، گفت : باید از همه ظرفیت ها برای توسعه اقتصاد استفاده و مشکلات پیش رو را حل کنیم .

رئیس شورای تجاری ایران و روسیه افزود: وجود مشکلات ، موجب بازدارندگی در سرمایه گذاری های تجاری می شود . ما ظرفیت های بسیاری در حوزه های چون کشاورزی، پیتروشیمی ، مواد غذایی و نانوتکنولوژی و موارد دیگر داریم اما نتوانسته ایم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم .

اوبیدینوف با اشاره به ایده های تازه برای افزایش همکاری ها گفت : تلاش می کنیم تا به عنوان یک کشور توسعه یافته ، خانه های بازرگانی را فراهم و پالس های مثبت برای افزایش همکاری های اقتصادی را بدهیم .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید