در نمایشگاه اوراسیا 1400 مطرح شد

پیش‌نیازهای بهبود روابط تجاری با اوراسیا

کدخبر: ۴۲۵۶۹۲
نخستین نمایشگاه تخصصی اوراسیا 1400در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.
 پیش‌نیازهای بهبود روابط تجاری با اوراسیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ در نخستین نمایشگاه تخصصی اوراسیا با اشاره به اهمیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ایران، بر لزوم تسهیل صدور روادید و مبادلات بانکی برای بهبود روابط تجاری دوجانبه تاکید شد.

این نمایشگاه با حضور حمید زادبوم، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، دانیل ایبرایف، عضو هیات رئیسه شورای تجاری اوراسیا، ولادیمیر اوبیدنوف، رئیس شورای تجاری روسیه و ایران، عزیز منصوری، رئیس اداره همکاری‌های چندجانبه تجاری مالی وزارت امور خارجه، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه و امیر عابدی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، تجار و فعالان اقتصادی افتتاح شد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا به دلیل سابقه ارتباطات فرهنگی و اهمیت ژئوپلیتیک اعضای آن و همچنین ضرورت توسعه اقتصادی کشور ما از طریق همگرایی اقتصادی منطقه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برای کشور ما برخوردار است.

ارزیابی ها نشان دهنده آن است که کریدورهای مختلفی در این حوزه وجود دارند که نیاز به سرمایه‌گذاری مناسب و توسعه زیرساخت‌های عملیاتی دارد و در حال حاضر روابط تجاری بین کشورها وارد فاز پویایی شده است.

اما افزایش مناسبات نیازمند فراهم کردند زیر ساخت هایی است که در این نشست به منظور بهبود روابط تجاری دوجانبه و افزایش مبادلات رفع مشکلات موجود در این حوزه از جمله صدور روادید و تسهیل مبادلات بانکی مورد تاکید قرار گرفت.

به گفته حاضران در این نشست در بازار اوراسیا تنوع کالای بسیاری وجود دارد و با توجه به تنوع بازار و تنوع منابع موجود در کشورهای طرفین این توافقنامه، پتانسیل بالایی برای امکان به صفر رساندن تعرفه‌ها بین کشورها و در نتیجه کاهش موانع از مسیر تجارت و افزایش روابط تجاری در حاشیه دریای خزر وجود دارد. اقداماتی که می تواند به توسعه کریدورها و ظرفیت های حمل و نقل و لجستیک کشورهای طرفین و ایجاد زیرساخت‌های بانکی مشترک بدل شود.  

تبدیل دریای خزر به دریای صلح و قطب مراوردات تجاری از دیگر موارد مورد تاکید در این مراسم بود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید