قیمت دام زنده در آستانه تاسوعا و عاشورا

کدخبر: ۴۳۳۷۲۱
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو بره نر ۵۵ هزار تومان و نرخ هر کیلو دام سنگین ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان است.
قیمت دام زنده در آستانه تاسوعا و عاشورا

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور پوریان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام ایام‌محرم نداریم، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونا و شرایط اقتصادی، تقاضای چندانی از سوی هیات های مذهبی برای خرید دام وجود ندارد.

وی از عرضه گسترده دام در میادین خبر داد و گفت: علی رغم عرضه انبوه دام، هیات های مذهبی و مصرف کنندگان به لحاظ قیمتی از مرغ و گوشت منجمد استفاده می‌کنند.

پوریان با اشاره به مازاد ۶ میلیون راس دام در کشور بیان کرد: گرچه بخشی از دام تولیدی در بهار و تابستان باید مصرف می‌شد، اما همچنان تقاضایی برای خرید بره‌های نر کشتار، نر لاغر و ماده لاغر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت دامپروری در رکود به سر می‌برد، گفت: برای خروج صنعت دامپروری از بحران فعلی چاره‌ای جز صادرات محدود وجود ندارد تا فضا برای پروار جدید ایجاد شود.

پوریان ادامه داد: در شرایط فعلی ۱۰ میلیون راس ماده آبستن وجود دارد که در پاییز زایش می‌کند و به عبارت دیگر پایه تولید کشور در بخش پروار سبک در فصل پاییز است.

وی متوسط قیمت هر کیلو بره نر را ۵۵ هزار تومان و دام سنگین را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان و لاشه گوساله ۱۰۲ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

پوریان درباره آینده بازار دام در ایام تاسوعا و عاشورا تصریح کرد: همه ساله از ۲ هفته قبل از ایام تاسوعا و عاشورا خرید برای دام آغاز می‌شد، اما امسال به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت کرونا تقاضا در بازار پایین است که با این وجود قیمت در بازار نوسان چندانی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید