وزارت خارجه معرفی کرد

امن‌ترین مسیرصادراتی ایران به اردن

کدخبر: ۴۳۸۰۱۲
بنابر اعلام دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، در حال حاضر ایمن‌ترین مسیر صادراتی ایران به کشور اردن، از طریق بندر جبل‌علی و مسیر ترانزیتی استانبول به عقبه در اردن است.
 امن‌ترین مسیرصادراتی ایران به اردن

به گزارش اقتصادنیوز ؛ دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه ایران با اعلام اینکه تجار و بازرگانان ایرانی به شایعات مربوط به باز بودن مسیر زمینی ترانزیت کالا از کشور عراق به اردن، اعتنا نکنند، امن‌ترین مسیر صادراتی به اردن را از طریق بندر جبل‌علی امارات و مسیر استانبول به عقبه اردن، اعلام کرد.
 در متن اطلاعیه این دفتر با اعلام اینکه مدت زمان حمل کالا از ایران از مسیر صادراتی جبل‌علی-عقبه به مدت 14 روز و از مسیر استانبول- عقبه نیز 12 روز است، آمده‌است: « در سایه همکاری‌ها میان امان و بغداد، زمزمه‌هایی در ارتباط با امکان انتقال کالاهای ایرانی از مسیر عراق و بالعکس منتشر شده که این امر توسط مراجع رسمی تایید نشده و مسیر عراق-اردن به دلیل عدم اجرای توافق TIR همچنان مسدود است.
همچنین دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد که مسیر ترانزیتی سوریه نیز از امنیت کافی برای ترانزیت کالاهای صادراتی ایران برخوردار نیست و اگرچه مواردی از انتقال برخی محصولات ایرانی از جنوب سوریه به استان‌های شمالی اردن گزارش شده، اما این مسیر به دلیل مشکلات امنیتی و محدودیت ورود تریلرهای سوری به خاک اردن، توصیه نمی‌شود.
در اطلاعیه این دفتر آمده است که «مسیر هوایی سوریه نیز اگرچه در گذشته برای محموله‌های با حجم اندک به ویژه به هنگام برگزاری نمایشگاه‌های سالانه، مورد اقبال بود اما پس از بحران کرونا و افزایش قیمت خطوط هوایی، این مسیر به‌رغم ایمنی و سرعت بالای تحویل، از دستورکار تجار ایرانی خارج شده‌است.

تصویر اطلاعیه دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه

1

2

Untitled

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید