رئیس اتاق ایران در جلسه هیات نمایندگان اتاق مشهد خبر داد

ایران در میان 10کشور با بالاترین سرعت رشد تورم

کدخبر: ۴۴۴۵۶۴
آمارهای جهانی نشان می‌دهد که ایران در لیست ۱۰ کشور با بالاترین سرعت رشد تورم قرار دارد.
ایران در میان 10کشور با بالاترین سرعت رشد تورم

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی های صورت گرفته از آمارهای جهانی نشان دهنده آن است که    در صدر این جدول کشورهای همچون ونزوئلا، سودان و زیمبابوه قرار دارند و ایران نیز همراه این کشورها در میان 10 کشور اول قرار دارد. رئیس اتاق ایران، انفعال نسبت به‌ضرورت اصلاحات اقتصادی را عامل تشدید وخامت شاخص‌های اقتصادی می‌داند و در این خصوص می‌گوید: تعالی اقتصاد بدون بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی ممکن نخواهد بود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست غلامحسین شافعی هیات نمایندگان اتاق مشهد با اعلام این خبر گفت: امروز عرصه اقتصاد ایران بیش از هر زمان دیگر نیازمند اصلاحات در بخش «قاعده گذاری»‌ است و چنانچه غفلت‌ها نسبت به این حوزه تداوم یابد، در آتیه شاهد بروز آسیب‌های جدی‌تر و ازجمله آن، تشدید تورم خواهیم بود.

به گفته شافعی، دولت سیزدهم اقدامات عملیاتی خود را در بخش‌های مختلف کلید زده اما در عرصه اقتصاد همچنان برای رویه‌های داخلی و یا در عرصه سیاست‌گذاری‌های خارجی، اقدامات شاخص و یا روند متفاوتی را شاهد نیستیم. نمی‌توان به روال گذشته سیستم اقتصاد کشور را اداره کرد و نسبت به چالش‌های عمده این حوزه منفعل ماند، هر اصلاحی نیز نیازمند بازنگری عمده در سیستم قاعده گذاری اقتصاد کشور است.

رییس اتاق ایران با اشاره به آمارهای تورمی در کشور، انفعال نسبت به‌ضرورت اصلاحات اقتصادی را عامل تشدید این شاخص می داند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید