وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت منتشر کرد:

شیفت سرمایه‌گذاران خارجی به سمت طرح‌های کوچک

کدخبر: ۴۴۸۷۳۹
براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری در مجموع 68 طرح از سوی هیات سرمایه گذاری مجوز سرمایه گذاری در کشور دریافت کرده اند.
شیفت سرمایه‌گذاران خارجی به سمت طرح‌های کوچک

به گزارش اقتصادنیوز ؛ گزارش منتشر شده از وضعیت طرح های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه گذاری خارجی در 5 ماه منتهی به مرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از افت 44.8 درصدی حجم کل سرمایه گذاری خارجی در کشور حکایت دارد.

داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر آن است که در مدت زمان مورد بررسی اگرچه حجم کل سرمایه گذاری خارجی  افت حدود 45 درصدی داشته، اما ارزیابی داده ها نشان از آن دارد که در این مدت تعداد طرح های مصوب شده در هیات سرمایه گذاری رشدی 126.7 درصدی را ثبت کرده است،‌ با این شرایط می توان گفت طرح های مصوب در مدت زمان مورد بررسی بیشتر به طرح های کوچک و خرد اختصاص داشته است، که این مقوله را می توان به شیفت سرمایه گذاران خارجی به سمت طرح های کوچک نسبت داد. 

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری در مجموع 68 طرح از سوی هیات سرمایه گذاری مجوز سرمایه گذاری در کشور دریافت کرده اند، این در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 30 طرح موفق به اخذ مجوز سرمایه گذاری در کشور شده بودند، روندی که از رشد 126.7 درصدی تعداد طرح های مصوب در هیات سرمایه گذاری حکایت دارد. 

از سوی دیگر براساس داده های اعلام شده سرمایه گذاری خارجی مصوب در این مدت برابر با 485 میلیون دلار بوده این در حالی است که در دوره زمانی مشابه سال قبل 878 میلیون دلار سرمایه گذاری در کشور مصوب شده بود، با این شرایط حجم کل سرمایه گذاری خارجی در کشور افتی حدود 45 درصد داشته است. 

photo_۲۰۲۱-۱۰-۲۰_۱۳-۰۱-۰۲

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید