گمرک ایران با چند کشور مرآوده تجاری دارد

کدخبر: ۴۵۳۶۳۵
۶۰ کشور مختلف از طریق گمرکات بوشهر با کشورمان مرآوده تجاری داشته‌اند.
گمرک ایران با چند کشور مرآوده تجاری دارد

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، بهروز قره بیگی، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده از طریق گمرکات این استان به ۴۸ کشور مختلف که بیشترین حجم آن به کشورهای چین، امارات، ترکیه، هلند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل و قطر بوده کالا صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت ۳۶ کشور مختلف شامل چین، امارات، تایلند، آلمان، فیلیپن، هند، ترکیه و روسیه از بیشترین حجم واردات کالا از طریق گمرکات این استان به کشور برخوردار بوده اند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به حجم صادرات با احتساب میعانات گازی گمرکات استان طی این مدت اشاره کرد و تصریح کرد:  حدود ۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷ و از نظر ارزشی ۷۷ درصد افزایش داشته است.

قره بیگی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و  سبزیجات و صیفی جات بوده است.

وی بیان کرد: همچنین آمار واردات قطعی صورت گرفته در هفت ماهه سال جاری بالغ بر ۲۷۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷۱۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۷ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد:  عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان انواع پارچه، دستگاه پخت و پز رستورانی، ماژول LED، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، موز، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، برنج و انواع پمپ و واتر پمپ بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید