قیمت نفت نزولی شد

کدخبر: ۴۹۶۳۵۲
باقتصادنیوز: های معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۶ سنت معادل ۰.۳ سنت کاهش، به ۱۱۱ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.
 قیمت نفت نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوییه با ۳۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۱۱ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۶ سنت معادل ۰.۳ سنت کاهش، به ۱۱۱ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژوییه که بزودی معاملات ماه آتی خواهد بود، با حدود ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۰۹ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه ایستاد. هر دو شاخص روز گذشته با بیش از دو دلار افزایش در هر بشکه بسته شده بودند.

شاخص نفت آمریکا در مسیر چهارمین رشد هفتگی متوالی قرار دارد و نفت برنت پس از کاهش حدود یک درصد در هفته گذشته، به سوی ثبت حدود یک درصد رشد هفتگی پیش می رود.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در یادداشتی نوشت: اگر آمار رشد اقتصادی آمریکا همچنان نامطلوب باشد، قیمتهای نفت ممکن است از بازخورد منفی این چشم انداز تیره در بازار سهام، متاثر شوند.

شاخصهای وال استریت معاملات پرنوسان روز پنج شنبه را با کاهش به پایان بردند در حالی که سرمایه گذاران نگران تورم و افزایش نرخهای بهره بودند.

با این حال در چین، تقاضا برای نفت ممکن است با کاهش تدریجی محدودیتهای کرونا در شانگهای، بهبود پیدا کند. این شهر برای نخستین بار در دو ماه گذشته به ساکنانش اجازه داد برای خرید از خانه خارج شوند.

در این بین، انجمن خودروی آمریکا اعلام کرد قیمتهای بنزین و دیزل در جایگاههای سوخت روز پنج شنبه دوباره به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.

مجلس آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که به رئیس جمهور اجازه می دهد فرمان اضطراری انرژی صادر کند و افزایش بی حد و اندازه قیمتهای بنزین و سوخت خانگی از سوی شرکتها را غیرقانونی می کند.

بر اساس گزارش رویترز، چشم انداز تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا، به پشتیبانی از قیمتهای نفت کمک کرده است. اتحادیه اروپا ماه میلادی جاری بسته جدیدی از تحریمها علیه روسیه بر سر جنگ در اوکراین را رونمایی کرد. این تحریمها شامل ممنوعیت واردات نفت ظرف مدت شش ماه است اما هنوز تصویب نشده است و مجارستان یکی از مخالفان اصلی این طرح به شمار می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید