5.2 میلیون تن کالا در صف ترخیص بنادر

کدخبر: ۵۱۴۶۴۱
اکوایران: آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در انبار های بنادر کشور، شناورهای پای اسکله و شناورهای منتظر در لنگرگاه از وجود 5.2 میلیون تن کالا در بخش حکایت دارد؛ کالاهایی که در صف انتظار قرار دارند.
5.2 میلیون تن کالا در صف ترخیص بنادر

به گزارش اکوایران؛ براساس آخرین آمار اعلام شده از وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور نشان دهنده آن است که مجموع کالاهای اساسی اعم از موجودی انبارهای بندری، پای اسکله و کشتی‌های منتظر در لنگرگاه ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۶۱۸ تن رسیده است.

براساس آمار اعلام شده بیشترین موجودی انبارهای بنادر مربوط به ذرت با یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۳۴ تن است. موجودی گندم انبارهای بندری نیز ۳۳۸ هزار و ۵۴۷ تن اعلام شده است.

سهم بندر امام خمینی نیز از کالای موجود در بنادر نیز 2 میلیون و ۵۲۰ هزار و ۵۸۴ تن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی، بزرگترین انبار کالاهای اساسی کشور است. همچنین موجودی برنج در انبارها ۱۲ هزار و ۸۳۷ تن و شکر ۱۵۹ هزار و ۸۰۰ تن است.

ارزیابی ها نشان دهنده آن است که ۱۳ بندر شامل آبادان، خرمشهر، شهید باهنر، لنگه، فریدون کنار، آستارا، چابهار، بوشهر، شهید رجایی، امام خمینی، انزلی و نوشهر و امیرآباد درگاه‌های ورود کالاهای اساسی در کشور هستند که در مجموع سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۷ تن انواع کالاهای اساسی در انبارهای بندری ذخیره شده است.

همچنین مجموع کالاهای اساسی موجود در شناورهای پای اسکله ۵۴۷ هزار و ۷۹۷ تن و مجموع کالاهای اساسی موجود در شناورهای منتظر در لنگرگاه‌ها یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۳۴ تن است.

براساس داده ها تاکنون ۲ هزار و ۳۹۳ دستگاه کامیون و ۱۳۲ دستگاه واگن اقدام به حمل ۶۷ هزار و ۸۷۰ تن کالای اساسی کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید