وزارت صمت اعلام کرد:

جهش تولید معدنی‌ها در 5 ماه 1401 + جدول

کدخبر: ۵۲۳۹۷۱
اقتصادنیوز: آمارهای تولید محصولات منتخب معدنی و صنایع معدنی در پنح ماه منتهی به مرداد سال جاری حکایت از آن دارد که از میان 11 محصول منتخب معدنی 7 محصول رشد تولید داشته اند و 4 محصول نیز افت تولید را تجربه کرده اند.
جهش تولید معدنی‌ها در 5 ماه 1401 + جدول

به گزارش اقتصادنیوز بررسی آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که از میان محصولات منتخب معدنی 36درصد محصولات افت تولید و 64درصد محصولات رشد تولید داشته اند. ارزیابی ها نشان دهنده آن است که بیشترین رشد تولید این بخش  به «کنسانتره زغالسنگ» با رشد 19.8 درصدی مربوط می شود و پس از آن به ترتیب «ظروف شیشه ای»،‌ «فولاد خام»،‌ «محصولات فولادی» و «شیشه جام» در میان محصولات منتخب معدنی قرار دارند که رشد تولید داشته اند.

محصولات منتخب با رشد تولید

بر این اساس آمارهای اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی تولید «کنسانتره زغالسنگ» رشدی 19.8درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. مجموع تولید کنسانتره زغالسنگ در مدت زمان مورد بررسی برابر با 817 هزار و 100تن بوده است.

از سوی دیگر «ظروف شیشه ای» تولید شده در این دوره زمانی نیز رشدی 15.1درصدی را ثبت کرده و براساس آمار اعلام شده از سوی «وزارت صمت» مجموع تولید ظروف شیشه ای برابر با 376 هزار و 200 تن بوده است. وضعیت تولید «فولادخام» نیز در مدت زمان مورد بررسی از رشد 9.9 درصدی این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد، براساس آمار اعلام شده در مجموع 11 میلیون و 920 هزار و 500 تن شیشه جام در کشور تولید شده است.

«محصولات فولادی» هم در مدت زمان مورد بررسی رشد 8 درصدی داشته است و در این مدت 10 میلیون و 702 هزارتن محصولات فولادی در کشور تولید شده و «شیشه جام» نیز در مدت زمان مورد بررسی رشدی 5 درصدی داشته و مجموع تولید شیشه جام در این بازه به به 576 هزار و 100 تن رسید.

محصولات منتخب با افت تولید

اما کدامیک از محصولات منتخب معدنی در این مدت افت تولید داشته اند؟ داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که در میان محصولات معدنی «چینی بهداشتی»، «ظروف چینی»، «سیمان» و «کاتد مس» به ترتیب بیشترین افت تولید را داشته اند.

براساس آمار اعلام شده افت تولید سیمان در مدت زمان مورد بررسی برابر با 17.6 درصد بوده و ظروف چینی هم افتی 3.6 درصدی را ثبت کرده اند. از سوی دیگر کاتد مس و سیمان نیز در این مدت افتی 2.2 درصدی داشته اند.

معدن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید