معاون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

قیمت مرغ گرم پایین‌تر از نرخ مصوب

کدخبر: ۵۵۱۳۶۰
مرغ آماده طبخ در اردبیل به قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
قیمت مرغ گرم  پایین‌تر از نرخ مصوب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نوبخت اژدری عصر پنجشنبه در جلسه تنظیم بازار در جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: به وفور عرضه مرغ را در سطح بازار استان اردبیل شاهد هستیم و ذخیره مناسبی را نیز در این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه ماهانه ۲ میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام می‌شود، تصریح کرد: با این فرآیند ۵۰۰ هزار قطعه تولید مرغ مازاد را شاهد هستیم که به سایر استان‌ها عرضه شده تا شرایط مناسبی را در عرضه و تقاضا شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با خریدی که مردم در هفته‌های اخیر انجام داده و ذخیره‌سازی در منازل صورت گرفته، مرغ آماده طبخ در اردبیل به قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود تا ما شرایط مطلوبی را در عرضه مرغ شاهد باشیم.

اژدری افزود: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال در کنار جوجه‌ریزی مناسب، سعی بر این است تا قیمت‌ها کنترل شده و امکان عرضه مناسب مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و سایر محصولات لبنی و پروتئینی در استان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند در عرضه تخم مرغ با برخی مشکلات و کمبودها روبه‌رو هستیم اما از طریق استان‌های دیگر این نقیصه در حال برطرف شدن است و ما با راه‌اندازی ۲ واحد مرغ تخم‌گذار کمبودها را در این حوزه جبران خواهیم کرد.

اژدری اضافه کرد: سعی ما بر این است تا با جوجه‌ریزی مناسب و حمایتی که از مرغداران در تأمین نهاده‌ها انجام می‌شود، شرایط مطلوبی را در تنظیم بازار شاهد باشیم تا در ایام پایانی سال نیز دچار مشکلات و نارسایی در عرضه مرغ نباشیم.

وی بیان کرد: با توجه به تقارن ایام پایانی سال با ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مصرف مرغ، سعی ما بر این است تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب امکان عرضه بیشتر در بازار فراهم آمده و قیمت‌ها در حد متعادل باقی بماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید