رکوردشکنی جدید در صنعت خودروسازی؛ معرفی سریع‌ترین خودرو جهان + عکس

کدخبر: ۳۶۸۶۴۵
اقتصادنیوز: خودروی SSC تواتارا با رسیدن به سرعت ۵۳۳ کیلومتر بر ساعت با پشت سر گذاشتن بوگاتی، سریع‌ترین خودروی جهان شد.
رکوردشکنی جدید در صنعت خودروسازی؛ معرفی سریع‌ترین خودرو جهان + عکس

به گزارش اقتصادنیوز خودروی SSC تواتارا توانست با رسیدن به سرعت ۵۳۳ کیلومتر در ساعت رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را به نام خود ثبت کند. پیش از این رکورد سرعت در اختیار شرکت بوگاتی قرار داشت.

سریعترین خودروی جهان

خودرو SSC تواتارا 

پیش از این رکورد شرکت بوگاتی با رکورد جدید خود یعنی رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت در آستانه سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت قرار گرفته بود و توانسته بود رکورد سریع‌ترین خودرو را به نام خود ثبت کند، اما حالا خودرو SSC تواتارا داستان را تغییر داده است.

تواتارا با یک موتور شش لیتری بنزینی هشت سیلندر خورجینی که توسط توربوشارژ تقویت شده است، حدود هزار و ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. وزن این خودرو حدود هزار و ۲۰۰ کیلوگرم است و آیرودینامیک آن بهترین در نوع خود است با این ترکیب این موشک زمینی توانسته است رکورد سرعت را جابه‌جا کند. قیمت این خودرو بیش از ۱.۶ میلیون دلار است.

پیش از این رکورد سرعت، بنیاد بازرسی فنی TÜV آلمان گزارش داده بود که خودروی بوگاتی شیرون با رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت حالا سریع‌ترین خودرو جهان شده بود. بوگاتی برای رسیدن به چنین سرعتی محدودیت سرعت را در شیرون برداشته است و برخی تغییرات فنی را در خودرو اعمال کرده است.

* عکس بالای خبر تصویر خودروی بوگاتی شیرون است که تاپیش از اینرکوردار سرعت بود

برای رسیدن به این سرعت تغییراتی در ساختار اسکلت خودرو داده شده و میشلین هم تایرهای مخصوصی را ساخته و در اختیار بوگاتی قرار داده است.در بدنه خودرو هم تغییراتی برای آیرودینامیک‌ترشدن خودرو اعمال شده است و موتور ۱۶ سیلندر دبلیو شکل بوگاتی با قدرت بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار شاهد برخی تقویت‌ها بوده است.

خودروی بوگاتی شیرون که پیشتر رکوردار سرعت بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید