استفاده از روش های نوین تامین مالی در صنعت خودرو

کدخبر: ۳۷۴۹۴۳
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در توسعه صنعت خودرو از روش های نوین تامین مالی برای این صنعت خبر داد. سع
استفاده از روش های نوین تامین مالی در صنعت خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا سعید زرندی با اعلام این خبر گفت: از اقدامات توسعه‌ای در صنعت خودرو حمایت می کنیم. 

 زرندی در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن اشاره به موفقیت های اخیر ایران خودرو در افزایش تولید و عرضه محصولات بازار گفت: صنعت خودروسازی حاصل سیاست گذاری های دوره های مختلف در گذشته است که آثار مثبت و منفی آن قابل مشاهده است.

وی افزود: سرمایه گذاری در توسعه صنعت خودرو دغدغه جدی است و اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، شکاف فناوری در این حوزه، روز به روز با شرکت های بزرگ جهانی بیشتر می شود.

زرندی با اشاره به اینکه، از خودروسازان کشور انتظار می رود مشابه خودروسازان بزرگ جهان خدمات ارایه کنند، تاکید کرد: باید دید آیا شرایط تولید نیز مشابه و مساوی است؟

وی در ادامه افزود: تصمیم گیری و کار در شرایط فعلی سخت تر از هر زمان دیگر است و باید ابتکار عمل هایی در پیش گرفت که شرایط به خوبی مدیریت شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: حمل و نقل عمومی را از جمله ضروریات مهم و اساسی مردم دانست و با تاکید بر برنامه ریزی حاکمیتی در این زمینه گفت: باید در این بخش برنامه های جدی به اجرا گذاشته شود.

وی خودروسازی را صنعت مهم کشور خواند و گفت: براساس محاسبات صورت گرفته، بیش از ۱۲ درصد ارزش ستانده کشور،‌ ۱۲ درصد اشتغال،‌ دست کم ۱۵ میلیارد دلار کاهش ارزبری توسط دو خودروساز کشور،‌ اهمیت این صنعت را مضاعف کرده است.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: از سوی دیگر حساسیتی که مردم روی این صنعت دارند با بخش های دیگر قابل مقایسه نیست.

زرندی با اشاره به مشکلات و موانع در مسیر تامین مالی از طریق بانک ها، بر استفاده از روش های نوین مالی تاکید کرد و گفت:‌ باید مدل‌های جدیدی تعریف کرده و با ایجاد اعتماد در میان مردم، نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم.

وی در ادامه ثبت رکوردهای متعدد تولید در ایران خودرو را مورد تحسین قرار داد و گفت: در سال گذشته آمار روزانه تولید ایران خودرو به کمتر از ۵۰۰ دستگاه خودرو رسیده بود که در حال حاضر تیراژ تولید افزایش قابل توجهی یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید