گزارش اقتصادنیوز از پیش‌فروش جدید دومین خودروساز ایران

معرفی صدرنشین طرح پیش فروش مشارکت سایپا + جدول

کدخبر: ۳۷۵۹۳۲
بالاترین درخواست طرح پیش‌فروش مشارکتی سایپا به شاهین رسید.
معرفی صدرنشین طرح پیش فروش مشارکت سایپا + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش مشارکت در تولید 9 محصول سایپا برگزار شد. در طرح فروش سایپا 162 هزار و 181 نفر شرکت کردند که 160هزار و 521 نفر واجد شرایط شناخته شدند و بالاترین درخواست به خودرو شاهین رسید و «نیسان تک سوز» در قعر فهرست متقاضیان قرار گرفت.

ظرفیت محصولات عرضه شده گروه خودروسازی سایپا در این طرح فروش 30 هزار خودرو است و برای براساس قوانین 30 هزار نفر هم به عنوان رزرو در نظر گرفته شده‌اند.

 

Omid

متقاضیان سایپا 151

جدول متقاضیان دارای شرایط نشان دهنده آن است که در مجموع 3 هزار و 178 متقاضی برای خودرو (سایپا 151) ثبت نام کرده اند که از این تعداد هزار متقاضی در این مرحله از قرعه کشی شرکت سایپا برنده اعلام شدند و با توجه به قوانین هزار متقاضی نیز در لیست رزرو قرار گرفته اند. فاصله بین منتخبین برای سایپا 151 عدد یک است که این به معنی آن است که از هر 3 متقاضی سایپا 151 (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر امکان دستیابی به خودرو ثبت نامی را داشته است. 

متقاضیان تیبا

همچنین در این مرحله از قرعه کشی تیبا با 19 هزار و 563 ثبت نامی واجد شرایط داشته که از این تعداد 5 هزار متقاضی برنده این مرحله از قرعه کشی سایپا اعلام و 5 هزار نفر نیز به عنوان رزرو در نظر گرفته شدند. فاصله بین منتخبین تیبا عدد 1 بوده و این به معنی آن است که از هر 4متقاضی تیبا (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر انتخاب می شود.

متقاضیان تیبا2

اما واجدین شرایط ثبت نامی تیبا2 نیز در این مرحله 31 هزار و 135 نفر بوده که از این تعداد 5 هزار ثبت نام کننده به عنوان برنده قرعه کشی اعلام شدند و 5 هزار ثبت نام کننده نیز در لیست رزرو قرار گرفتند. فاصله بین منتخبین برای تیبا2 نیز عدد 3 اعلام شده که با این شرایط از هر 6  متقاضی تیبا2 (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر انتخاب می شود.

متقاضیان ساینا

مجموع درخواست ثبت شده دارای شرایط برای ساینا نیز 29 هزار و 93 متقاضی است که از این تعداد 6 هزار نفر در فهرست دریافت کنندگان خودرو قرار گرفته اند و به همین تعداد نیز به عنوان رزرو اعلام شده اند.  فاصله بین منتخبین ساینا نیز عدد 2 بوده که با این شرایط از هر 5  متقاضی ساینا (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر در فهرست برنده ها قرار گرفته است.

متقاضیان کوییک دنده ای

براساس جدول اعلامی از سوی شرکت سایپا در این مرحله از قرعه کشی در مجموع 13 هزار و 381 متقاضی دارای شرایط برای «کوییکR» شناسایی شده اند که از این تعداد 5  هزار نفر در فهرست دریافت کنندگان خودرو قرار گرفته اند و به همین تعداد نیز به عنوان رزرو اعلام شده اند.  فاصله بین منتخبین کوییک دنده ای نیز عدد یک  بوده  که با این شرایط از هر 3 متقاضی کوییک دنده ای (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر به عنوان برنده قرعه کشی انتخاب شد.

متقاضیان کوییک دو رنگ

در این مرحله از قرعه کشی همچنین در مجموع 6 هزار و 613 متقاضی دارای شرایط برای « کوییک دو رنگ » شناسایی شده اند که از این تعداد 500 نفر در فهرست دریافت کنندگان خودرو قرار گرفته اند و به همین تعداد نیز به عنوان رزرو اعلام شده اند.  فاصله بین منتخبین کوییکR نیز عدد 6  بوده که با این شرایط از هر 13  متقاضی کوییکR (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر به عنوان برنده قرعه کشی انتخاب شد.

متقاضیان کوییک دو رنگ تریم قرمز

  از سوی دیگر در این مرحله از قرعه کشی شرکت سایپا در مجموع 8 هزار و 227 متقاضی دارای شرایط برای دریافت « کوییکR تریم قرمز » معرفی شدند که از این تعداد 500 نفر در فهرست دریافت کنندگان خودرو قرار گرفته اند و به همین تعداد نیز به عنوان رزرو اعلام شده اند.  فاصله بین منتخبین کوییکR نیز عدد 8 بوده که با این شرایط از هر 16 متقاضی کوییکR (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر در قرغه کشی انتخاب می شود.

شاهین خودرو پرطرفدار

اما در این مرحله از قرعه کشی سایپا «شاهین» را می توان خودروی پرطرفدار در میان ثبت نام کنندگان معرفی کرد، خودرویی که برای بار سوم از سوی شرکت سایپا در قرعه کشی شرکت داده شده هرچند دو مرحله اول قرعه کشی این خوردو به صورت طرح پیش فروش بوده ولی در این مرحله این خودرو در طرح پیش فروش مشارکت در تولید نیز شرکت داده شده است.

با وجود اینکه این خودرو برای چندمین بار از سوی سایپا پیش فروش شده است، اما هنوز وارد بازار نشده است. براساس اعلام شرکت سایپا در این مرحله 37 هزار و 505 نفر برای دریافت شاهین ثبت نام کرده اند که از این تعداد 6 هزار متقاضی در این مرحله از قرعه کشی شرکت سایپا برنده اعلام شدند و با توجه به قوانین  6  هزار متقاضی نیز در لیست رزرو قرار گرفته اند. فاصله بین منتخبین برای شاهین  عدد 3 است که این به معنی آن است که از هر 6 متقاضی شاهین (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر امکان دستیابی به خودرو ثبت نامی را داشته است. 

نیسان دوگانه سوز

از سوی دیگر  در این مرحله از قرعه کشی شرکت سایپا در مجموع 9هزار و 114متقاضی دارای شرایط برای دریافت « نیسان دوگانه سوز » معرفی شدند که از این تعداد 600 نفر در فهرست دریافت کنندگان خودرو قرار گرفته اند و به همین تعداد نیز به عنوان رزرو اعلام شده اند.  فاصله بین منتخبین نیسان تک سوز نیز عدد 7 بوده که با این شرایط از هر  15متقاضی  (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر در قرغه کشی انتخاب می شود.

نیسان تک سوز

در این مرحله از قرعه کشی شرکت سایپا همچنین در مجموع دو هزار و 712 متقاضی دارای شرایط برای دریافت « نیسان تک سوز » معرفی شدند که از این تعداد 400 نفر در فهرست دریافت کنندگان خودرو قرار گرفته اند و به همین تعداد نیز به عنوان رزرو اعلام شده اند.  فاصله بین منتخبین نیسان تک سوز نیز عدد 3 بوده که با این شرایط از هر  7 متقاضی  (نسبت پیشامد به فضای نمونه) یک نفر در قرغه کشی انتخاب می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید