قیمت « هایما S5 » کارکرده در بازار + اینفوگرافیک

کدخبر: ۳۸۱۷۲۶
هایما S5 یکی دیگر از محصولات شاسی بلند چینی است که در ایران به واسطه ایران خودرو تولید و راهی بازار شد.
قیمت « هایما S5 » کارکرده در بازار + اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در سال 1393 با ورود هایما S7 به بازار ایران، همکاری این شرکت چینی با ایران خودرو آغاز شد و پس از آن ایران خودرو توانسته در کنار تولید مدل S7، هایما  S5 را هم به بازار عرضه کند. این محصول جدید در کنار امکانات متنوع و طراحی مدرن به یک پیشرانه توربوشارژ مجهز شده است که توانسته چالاکی قابل توجهی را برای این خودرو به همراه داشته باشد.

در یک نگاه کلی هایما S5 یک کراس‌اوور جمع و جور، با طراحی زیبا و جسورانه است که نسبت به برادر بزرگتر خود (هایما S7 ) کمی مدرن تر و جذاب تر به نظر می‌رسد.

شرکت هایما در بخش فنی هایما S5، از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده کرده که توان تولید 161 اسب بخار قدرت و 223 نیوتن متر گشتاور را دارد، متاسفانه این خودرو همچون سایر کراس اوورهای چینی موجود در بازار ایران به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز نبوده و تنها به صورت دیفرانسیل جلو (FWD) به بازار عرضه می شود. شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را 8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام کرده که برای یک کراس اوور توربوشارژر جمع و جور عدد مناسبی به نظر میرسد. هایما S5 برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد، به 11 ثانیه زمان نیاز دارد و در مجموع می‌توان گفت که از چالاکی نسبتا مناسبی است.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین دست دو (1)هایما

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید