در گفت‌وگو با یک کارشناس تشریح شد

جزئیات دسته بندی جدید برای قیمت گذاری خودرو

کدخبر: ۳۸۲۴۱۹
شیوه قیمت گذاری خودرو تغییر کرد و از این پس قیمت خودروها براساس عام و خاص بودن در بازار تعیین خواهد شد.
جزئیات دسته بندی جدید برای قیمت گذاری خودرو

به گزارش اقتصادنیوز؛ براساس فرمول جدید خودروها تقسیم بندی شده و براساس عامه بودن (پرتقاضا بودن) و  خاص بودن خودروهای که تقاضای کمتری دارند دسته بندی خواهند شد. در این خصوص محمد رضا نجفی کارشناس خودرو با اشاره به اینکه این فرمول براساس میزان تقاضا  خودروها تعیین شده است به «اقتصادنیوز» گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد تا خودروهایی که تقاضای خاص دارند مشمول قیمت گذاری جدید شوند، چرا که با توجه با قیمت این خودروها در بازار طرفداران محدود دارند.

به گفته نجفی منش،  قیمت به نوعی بر اساس متوسط قیمت بازار محاسبه خواهد شد.

براساس فرمول جدید قیمت گذاری خودروهای «پژو پارس اتوماتیک» ، «پژو ۲۰۶ اتو ماتیک»، «۲۰۷ پانوراما »، «سمند سون پلاس» ، «رانا پلاس»، «رانا پلاس توربو»، «هایما توربو s۵ دستی»، «هایما توربو s۷ اتوماتیک»، « k۱۳۱ »، «ساینا S » ،  «کوئیک»، «شاهین»، «آریا برلیانس»، «چانگان »و «زوته» مشمول فرمول جدید می شود.

روش پیش گرفته برای قیمت گذاری خودرو در حالی است که در طرح «ساماندهی تولید و عرضه خودرو» که از سوی بهارستان نشین ها تدوین و نهایی شد پیش بینی شده بود تا شورای رقابت هر ۶ ماه یکبار خودروهای مشمول این طرح را با توجه به شاخص‌هایی مانند تورم قیمت، شدت فاصله بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار و تیراژ خودرو تعیین کند.

از سوی دیگر در این طرح این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته بود که شورای رقابت باید خودروهایی که تأثیر قابل توجهی بر بازار می‌گذارند را تعیین و این خودروها را برای عرضه در بورس کالا معرفی کند و سایر خودروهایی که این شاخص‌ها را ندارند را از شمول قیمت گذار آزاد کند.    

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید